۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۷۴۹۳۴۳
حجت الاسلام والمسلمین فاضل:

اگر خانه‌ای منشأ درگیری و منازعات باشد، آن خانواده اسلامی نیست

اگر خانه‌ای منشأ درگیری و منازعات باشد، آن خانواده اسلامی نیست
حجت الاسلام والمسلمین فاضل تأکید کرد که هدف ازدواج آرامش خانواده و تأمین روانی همسر و ایجاد دوستی و رحمت و عامل پیوند زوجین است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در همایش "همسران همساز" که به همت انتشارات هاجر در مجتمع شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره رم می‌فرماید: "وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً" یعنی از نشانه‌های خدای متعال این است که برای شما همسرانی از جنس خودتان آفرید، تا کنارِ آنان آرامش بیابید و میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ "جعل" یک قانون است که در آن مودت و رحمت هست و این قانون تخلف بردار نیست.

وی با بیان اینکه هدف ازدواج آرامش خانواده و تأمین روانی همسر و ایجاد دوستی و رحمت و عامل پیوند زوجین است، افزود: غایت ازدواج رسیدن به آرامش است؛ ازدواج شخصیت‌ها را کامل می‌کند و زوجین می‌توانند با کمک هم شخصیت‌های یکدیگر را تکمیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: زن و شوهر دلشان می‌خواهد وقتی وارد خانه می‌شوند، خانه به آن‌ها آرامش و امنیت و احساس راحتی و آسودگی بدهد؛ اگر خانه‌ای منشأ درگیری و منازعات باشد، آن خانواده اسلامی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: انتشارات هاجر متکفل نشر و تألیف آثار نویسندگان در عرصه زن و خانواده است؛ این نشر که در آستانه ۲۰ سالگی آن هستیم تاکنون تألیفات خوبی در حوزه‌های مختلف تربیتی و خانواده داشته و از مؤلفان حمایت‌های خوبی داشته است.

ارسال نظرات