۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۴۹۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

اقدام رهبر معظم انقلاب در نپذیرفتن مدرک دکترا، متواضعانه و هوشمندانه بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکترای دانشگاه از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این اقدام بسیار متواضعانه و هوشمندانه بود.
حجت الاسلام عباس اسكندري، مدير كل تبليغات اسلامي قم


حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکترای افتخاری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: هوشمندی، تواضع، فروتنی، ساده زیستی، علم، تقوا و معنویت از ویژگی های منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به بُعد تواضع و فروتنی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عناوین دنیایی بی توجهند و همواره خود را حوزوی می دانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی به رهبر معظم انقلاب احساس تعلق خاطر دارند و یقیناً اقدام رهبر معظم انقلاب در نپذیرفتن مدرک دکترای دانشگاه برای طلاب حوزه علمیه قم و همه حوزه های علمیه کشور شیرین بود.

حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد:‌ اقدام رهبر معظم انقلاب در نپذیرفتن مدرک دکترای افتخاری دانشگاه یک برخورد متواضعانه و هوشمندانه بود که طلاب حوزه های علمیه را به مقام علمی و معنوی‌شان توجه داد.

وی درباره میثاق طلبگی مدنظر رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: تمام کسانی که در حوزه های علمیه تحصیل می کنند خودشان را سرباز حضرت ولی عصر(ع) می دانند و ابتدای ورود به حوزه عهد و پیمانی بین خود و آن حضرت بسته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب براساس عهد و پیمایی که با مولا و پیشوای خود بسته اند با نپذیرفتن مدرک دکترا، این عهد و پیمان را تحکیم کردند.

حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه رویکرد طلاب در ورود به دانشگاه ها را برای کسب علوم روز ارزیابی کرد و با بیان این‌که اکنون سطوح حوزوی معادل سازی شده و کمتر به ذهن می رسد طلبه ای برای دریافت مدرک به دانشگاه برود، اذعان داشت: هدف طلاب از ورود به دانشگاه کسب علوم روز، آشنایی با فضای دانشگاه و ارتباط با دانشگاهیان است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات