۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۹۴۸۹
امام جمعه قم:

دشمن به دنبال گسست بین مردم و صندوق های رای است

دشمن به دنبال گسست بین مردم و صندوق های رای است
آیت الله سعیدی انتخابات را مانور اقتدار نظام دانست و با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، راهبرد دشمنان را ایجاد فاصله و گسست بین مردم و انتخابات ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 22 ماه که در مصلای قدس شهر قم برگزار شد، به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم اشاره کرد و افزود: حضور و مشارکت مردمی از اقشار و گروه های مختلف می تواند دست دشمن را از توطئه کوتاه کند زیرا نظام و دولتی که پشتوانه مردمی داشته باشد در دنیا پیروز خواهد بود؛ مشارکت مردمی عاملی تأثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت است که نبود آن می تواند سبب دست درازی دشمنان باشد.

وی با اشاره به ارزیابی رهبری انقلاب از مشارکت مردم به عنوان رکن مهم اداره کشور و دستیابی انقلاب به اهداف خود، تصریح کرد: کسی که منبر و فضایی در اختیار دارد باید به مشارکت و حضور مردم تبلیغ کند؛ بدون خواست مردم خیمه نظام اسلامی برجا نمی ماند و این نگاه رهبری بر اساس راهبرد اسلام است همانگونه که خداوند متعال به حضرت رسول فرمود به وسیله مردم او را نیرومند ساخته است؛ مشروعیت اراده مردم و مشروعیت نظام در طول اراده الهی است و اراه مردم نیز فراتر از اراده الهی نیست.

تولیت حرم حضرت معصومه با اشاره به برگزاری انتخابات های متعدد در طول دوران انقلاب تصریح کرد: تنها کشوری هستیم که پس از انقلاب و تغییر نظام، صندوق رأی برای اخذ نظر مردم برپا کرده ایم؛ امروز دشمنان ما به دنبال ایجاد گسست بین مردم و صندوق های رأی هستند اما مردم متعهد به ایران قوی با حضور پرشور خود و پاسخ به انتظار شهدا، در دو انتخابات مهم پیش رو حضور پیدا می کنند و همچنین با انتخاب مجلسی انقلابی مشت محکمی به دهان دشمنان خواهند کوبید.

وی با اشاره به حمله آمریکا و انگلیس به برخی از نقاط کشور یمن بیان داشت: مردم مظلوم یمن سال ها است که تجربه مقابله با قدرت های بزرگ را دارا هستند و پس از گذشت این دوران سخت مجهز به موشک هایی هستند که می توانند به پایگاه های آمریکا ضربه بزنند؛ گشودن درهای جدید جنگ در منطقه سبب ناامنی بوده و به نفع هیچکس نیست؛ مردم ما از ساعات ابتدایی این حمله انزجار خود از استکبار را اعلام کردند. مردم مقاوم یمن هم که تا کنون ایستادگی کرده، به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

امام جمعه قم در ابتدای خطبه دوم با شمارش مناسبت های پیش رو به شهادت شهید مسعود علیمحمدی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد این شهید در ادامه گفت: ماه رجب ماه آغاز بهار معنویت است و مراسم اعتکاف نیز فرصتی مغتنم در این ماه بوده که مردم می توانند بهره مند شوند.

وی با اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام در 27 دی ماه، دودمان پهلوی را سرشار از ظلم و فساد دانست و افزود: اولین شب جمعه ماه رجب به عنوان لیله الرغائب نامگزاری شده که مؤمنین لازم است برای ظهور امام عصر دعا کنند.

ارسال نظرات