۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۵۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

برای احیای سنت وقف ‌فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با مهم ارزیابی‌کردن سنت وقف در‌ تاریخ‌ گفت: باید برای احیای موقوفات از راه کارهای مناسبی بهره گرفت.
آيت الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه درمازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش تجلیل از خادمان وقف که با حضور واقفان، متولیان موقوفات و هیأت امنای اماکن متبرکه در آستانه امامزاده عباس‌(ع) ساری برگزار شد، با بیان این که مسأله وقف در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: باید برای احیای موقوفات از راه کارهای مناسبی بهره گرفت.

وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجهی به موضوع وقف صورت نمی‌گرفت، افزود: خوشبختانه با پیروزی انقلاب، امروز شاهد احیای موقوفات و رسیدگی به این سنت دینی هستیم.

امام جمعه ساری احیای سنت حسنه وقف را نیازمند فرهنگ سازی از سوی متولیان آن دانست و تصریح کرد: وقف برای هر انسان می تواند توشه ای برای آخرت او باشد.

آیت الله طبرسی با تأکید بر شناسایی و بازسازی مناسب بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح استان‌ خاطر‌نشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه باید افزون بر شناسایی و بازسازی، بر توسعه و گسترش امامزادگان در مازندران نیز اقدام کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نخستین حکومت علوی، در مازندران پایه‌گذاری شد، بیان داشت: به همین دلیل است که مازندران بیشترین تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه را در سطح کشور برخوردار است.

وی در ادامه بر برخورد قانونی، متولیان اقواف استان با موقوفه خواران تأکید کرد و افزود: همچنین باید افرادی که استحقاق استفاده از اماکن موقوفه را ندارند، خلع ید شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت وقف در بین مبین اسلام، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به موقوفات و نیز احیای آن همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با بیان این که این استان از نظر موقوفات و اماکن متبرکه در ردیف اول تا سوم کشور قرار دارد، بیان داشت: بیش از شصت درصد موقوفات استان ویژه عزاداری امام حسین‌(ع) است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 هزار و 54 موقوفه، 121 هزار و 766 رقبه در استان شناسایی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از اجرای طرح تیپ و جامع برای امامزادگان و اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 23 طرح جامع برای امامزادگان و نیز هفت طرح تیپ آماده شده است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از شناسایی هزارو231 امامزاده در سراسر استان خبر داد و گفت: اکنون بیش از پانصد امامزاده استان دارای شجره نامه هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات