۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۴۹۵۸۳
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

کمبود رسانه دلیل کم بودن مقالات قرآنی در سطح بین‌المللی است

کمبود رسانه دلیل کم بودن مقالات قرآنی در سطح بین‌المللی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب گفت: ما رسانه ای نداریم و به همین دلیل در بخش مقالات بین المللی ضعیف هستیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب امروز در اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی که در سالن همایش امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای قرآن در کارهای پژوهشی گفت: از وظایف نظام اسلامی گسترش آموزش قرآن است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن اشاره به نظرات ناپلئون بناپارت در خصوص معارف و اصول قرآنی بیان کرد: حتی آرزوی ناپلئون بناپارت هم برقراری حکومتی بر پایه اصول قرآنی بود و این نشان می‌دهد قرآن تا چه حد ارزش و مقام دارد.

 وی با اشاره به وجود مجلات علمی موجود در کشور تصریح کرد: بیش از 750 مجله در رشته علوم انسانی موجود هست و تنها یک درصد از این مقالات قرآنی هستند و سهم ما در بین مجلات بین‌المللی بسیار کم است، چرا که آنها رسانه دارند و نظریات خودشان را در دنیا منتشر می‌کنند و این در حالی است که ما رسانه‌ای نداریم و در بخش بین‌المللی ضعیف هستیم.

نقیب با تاکید بر بین‌المللی شدن مسابقات قرآنی گفت: امیدوارم مباحث بین‌المللی قرآن گسترش پیدا کند تا بتوانیم حرف حقمان را به گوش جهانیان برسانیم.

 توانمندی قم در برگزاری مسابقات قرآنی به صورت بین‌المللی

 حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری نیز در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه رجب از همه افرادی که در این چهار روز وقت گذاشتن و به میدان آمدند تشکر و قدردانی کرد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تشکر از حسن اعتماد جهت برگزاری این دوره از مسابقات در استان قم خواستار برگزاری آن به صورت بین‌المللی در سال‌های آینده شد.

 وی با اشاره به ظرفیت‌ها و چهره‌های برجسته استانی و نیازمندی شدید دنیا به معارف قرآنی خاطرنشان کرد: استان قم می‌تواند این معارف را به دنیا منتشر کند، چرا که در حال حاضر جهانیان محتاج و تشنه این معارف هستند.

ارسال نظرات