۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۴۹۶۹
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گلستان:

استان گلستان نیازمند 300 خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که در حال حاضر بیش از چهل خانه عالم در این استان وجود دارد، بر افزایش تعداد خانه‌های عالم ‌تأکید کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به فعالیت صد روحانی طرح هجرت در مناطق مختلف روستایی استان اشاره کرد و گفت:‌ متأسفانه همه روستاهای استان به صورت مساوی از حضور روحانی بهره‌مند نیستند.

وی افزود: 43 خانه عالم نیز در گلستان فعال است که تا سه سال آینده باید به سیصد خانه عالم افزایش یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که روحانیان در توسعه اصول دینی و فرهنگی جامعه نقش اساسی دارند، گفت: در حال حاضر تمام مناطق استان به یک میزان از حضور روحانی بهره‌مند نیست و این معضل به ویژه در روستاها بیشتر به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام ولی نژاد حضور روحانی در روستاها و مناطق دور افتاده استان را ضروری دانست و تصریح کرد: خوشبختانه حضور روحانیان طرح هجرت و مستقر در روستاها سبب خرسندی و رضایت روستائیان را دربر داشته است.

وی همچنین با اشاره به وجود 666 روحانی و مبلغ خواهر و برادر در عرصه فکر و فرهنگ و تبلیغ در گلستان ابراز داشت: این تعداد باید به هزار و 100 نفر برسد تا دسترسی همه مناطق استان به روحانی بیشتر شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد تصریح کرد: خدمات فرهنگی باید به گونه‌ای در جامعه توزیع شود که همه اقشار از آن بهره گیرند، در غیر این صورت آن دسته از افرادی که از خدمات فرهنگی بهره نمی‌برند، مشکلاتی‌ متوجه جامعه می‌کنند که جبران آن دشوار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تعداد کتابخانه‌های روستایی استان را در حال حاضر صد‌کتابخانه اعلام کرد و بیان داشت: این تعداد تنها یک سوم میزان مطلوب کتابخانه‌های روستایی استان است.

وی با بیان این که در استان با بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر جمعیت دو هزار و 20 مسجد دارد، این در حالی است، که باید 2 هزار و 140 مسجد در استان فعال باشند و این آمار نشانگر نیاز استان به 120 مسجد جدید است که در وهله اول، مناطق فاقد مسجد باید شناسایی شوند.

حجت الاسلام ولی‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر در استان 28 مرکز قرآنی وجود دارد که با توجه به جمعیت استان، پاسخ‌گوی نیاز استان نیست که باید 212 مرکز قرآنی جدید در استان احداث شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین از فعالیت هزار و 860  تشکل دینی و هیأت مذهبی خبر داد و بیان داشت: به ازای هر 937 نفر یک هیأت یا تشکل دینی وجود دارد که این وضعیت خوبی است./950/پ202/س
ارسال نظرات