۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۴۹۷۴۴
نکاتی پیرامون عملیات اخیر موشکی سپاه به مواضعی در اربیل و سوریه؛

پیام های روشن موشکی ایران برای آمریکا و رژیم صهیونیستی

پیام های روشن موشکی ایران برای آمریکا و رژیم صهیونیستی
عملیات موشکی سپاه علیه مقر تروریست ها در سوریه و مقر موساد در اربیل یک پیام مهم دارد که در صورت هر نوع اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و منافع آن در سطح منطقه، دشمن باید آماده وقوع هر نوع پاسخی باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عملیات دیشب سپاه علیه مقر موساد در اربیل و کشته شدن پیشرو دیزایی، مسئولیت صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل پیام مهمی دارد که در راستای استراتژی مقاومت مبنی بر قطع انرژی به این رژیم قابل تعریف است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون سه بیانیه درباره عملیات های شب گذشته به اربیل و سوریه منتشر کرده است. در رابطه با اهمیت و چرایی این اقدام چند نکته قابل ذکر است:

۱. اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای پاسخ به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدرضی موسوی و حوادث تروریستی کرمان و راسک بود.

۲. این عملیات ها براساس اصل اساسی بازدارندگی صورت گرفت که رژیم غاصب صهیونیستی در چندوقت اخیر به دنبال آن بود که این قدرت بازدارندگی را برای خود حفظ کند.

۳. نوع واکنش ایران به اقدامات اخیر رژیم غاصب اسرائیل در سطح منطقه نکته مهمی است. عملیات دیشب علیه مقر موساد در اربیل و کشته شدن پیشرو دیزایی، مسئولیت صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل پیام مهمی دارد که در راستای استراتژی مقاومت مبنی بر قطع انرژی به این رژیم قابل تعریف است. البته وی دارای یک شرکت خصوصی چندملیتی بوده که افرادی از ملیت آمریکایی نیز در آن بوده اند. علاوه بر این کشته شدن دیزایی به عنوان حلقه واسط اسرائیل و کردستان عراق پیام مهمی برای این رژیم و حامیان آن دارد. به نوعی می توان گفت کشته شدن دیزایی مکمل اقدامات محور مقاومت و به ویژه اقدامات یمنی ها در دریای سرخ در جهت قطع ورود کالا و انرژی به سرزمین های اشغالی است.

۴. از آنجایی که اسرائیل در ترور شهید سیدرضی موسوی از موشک های هدایت شونده استفاده کرد، ایران نیز در مورد هدف قراردادن مقر موساد از موشک استفاده کرد تا بدین طریق اعلام کند که هر اقدامی را با پاسخ مناسب خود انجام خواهد داد.

۵. حمله به مقر تروریست های سوریه در حلب با موشک های با برد 1200 کیلومترنشان داد که جمهوری اسلامی ایران در صورت اقدام علیه دشمنان خود از قابلیت هدف زنی خاصی برخوردار است که این اهداف نیز با نقطه زنی خاصی صورت گرفته که این امر نشان دهنده قدرت موشکی ایران است.

۶. ابعاد این حملات و پیام های آن برای آمریکا و رژیم اسرائیل روشن و مبرهن است. این عملیات یک پیام مهم دارد که در صورت هرنوع اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و منافع آن در سطح منطقه، باید دشمن آماده وقوع هر نوع پاسخی باشد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات