۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۴۹۸۵۰
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۴)؛

حجت‌الاسلام دریاباری: نقش مهم مشارکت بالای مردم در انتخابات برای حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی

حجت‌الاسلام دریاباری: نقش مهم مشارکت بالای مردم در انتخابات برای حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی
حجت‌الاسلام دریاباری با تحلیل تأثیرات مشارکت بالا در انتخابات، بر وضعیت داخلی و دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی، گفت: مسئولان در زمان تصدی منصب، نظارت آراء مأخوذه بر عملکردشان را در نظر دارند.

حجت‌الاسلام سید محمد دریاباری مسئول تولیت حوزه علمیه فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره مشارکت و رقابت در انتخابات پیش‌رو گفت: همدلی‌ها و شفافیت مسئولان با مردم می‌تواند سدی در برابر فشارهای رسانه‌ای عوامل غرب باشد.

مسئول تولیت حوزه علمیه فیروزکوه افزود: اگر این فشارهای رسانه‌ای به وسایل مختلف از مردم دور شود، مردم خیلی راحت‌تر و بهتر می‌توانند در انتخابات تصمیم بگیرند و به صورت گسترده وارد این صحنه شوند.

وی توضیح داد: مردم باید انتخابات را از خود بدانند و مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت انتخابات، به این عرصه وارد شوند.

حجت‌الاسلام دریاباری در بیان تأثیرات داخلی و خارجی مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، گفت: مشارکت در انتخابات در اقتصاد تأثیرگذار است؛ این تأثیر از دو جنبه است؛ نخست اینکه حجیتی بر مسئولان است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم ولی نعمت شما هستند و در دوران تصدی، بر آن‌ها نظارت دارند.

مسئول تولیت حوزه علمیه فیروزکوه ادامه داد: علاوه بر اینکه ثابت می‌شود مردم بالا سر این نظام هستند، مسئولان می‌فهمند که در بحث اقتصادی باید محکم قدم بردارند و پاسخگو باشند؛ چون مردم زیادی به پای صندوق رأی آمدند و به این نمایندگان رأی داده‌اند و منتظر چگونگی فعالیت آن‌ها هستند.

وی تأثیر مشارکت بالا در انتخابات را از دو جهت در دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: مشارکت بیشتر مردم نشان دهنده قوام جمهوریت نظام است؛ در منطقه غرب آسیا جمهوریت واقعی مانند جمهوری اسلامی کمتر به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام دریاباری افزود: جنبه دوم از تأثیر مشارکت بالای مردم در سیاست خارجی ما این است که دست دیپلمات‌های جمهوری اسلامی برای تصمیم‌گیری و گفت‌وگوی محکم با مسئولان کشورهای دیگر یا سازمان‌های بین‌المللی با اتکا به پشتوانه مردمی، بازتر است و در دفاع از ملت، قوی‌تر در هر صحنه‌ای حاضر خواهند شد.

ارسال نظرات