۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۹۱۰

امکان عودت پول‌های پرداختی "زائران عمره" فراهم شد

امکان عودت پول‌های پرداختی
معاون امور حج و عمره سامان حج و زیارت گفت: افرادی که برای عمره مفرده ثبت‌نام کرده‌اند و به هر دلیلی دیگر نمی‌خواهند بیش از این منتظر مشخص شدن زمان اعزام‌ها باشند، می‌توانند وجوه پرداختی خود را پس بگیرند.

غلامرضا رضایی درباره ثبت‌نام‌کنندگان عمره مفرده اظهار کرد: افرادی که برای عمره مفرده ثبت‌نام کرده‌اند و به هر دلیلی دیگر نمی‌خواهند بیش از این منتظر باشند و قصد دارند وجوه پرداختی خود را پس بگیرند، می‌توانند به دفاتر خدمات زیارتی که ثبت‌نام را انجام داده‌اند، مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این افراد با ثبتِ انصراف خود در سامانه ثبت‌نام، می‌توانند فرم انصراف را دریافت کنند و با مراجعه به بانک برای استرداد وجوه پرداختی خود اقدام کنند؛ بعد از طی این مراحل، حداکثر تا 24 ساعت پول به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز زمان اعزام‌ها مشخص نشده، برای سنگین نشدن بار مسئولیت سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام برای تشرف به عمره را متوقف کرده‌ایم اما به محض تعیین زمان اعزام‌ها، دوباره امکان ثبت‌نام را متناسب با ظرفیتی که ایجاد می‌شود، فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که افرادی که قصد پس گرفتن وجوه پرداختی خود را دارند، نوبتشان برای اعزام محفوظ است و به محض اینکه ظرفیتی برای اعزام تعیین شود، در اولویت خواهند بود.

رضایی در پاسخ به اینکه احتمال منتفی شدن اعزام زائران تا پایان سال وجود دارد؟ اظهار کرد: هنوز جای‌ امیدواری برای برقراری سفر‌ها در مدت باقی مانده تا پایان سال وجود دارد ضمن اینکه مقامات عربستانی و شرکت‌های خدمات دهنده به عمره‌گزاران، به سفر ایرانی‌ها علاقمند و‌ امیدوار هستند این مشکل طی روز‌های آینده برطرف شود اما برای اینکه بیش از این شرمنده زائران نشویم، ضمن عذرخواهی از آن‌ها، امکان پس گرفتن وجوه را فراهم کردیم و در عین حال اولویت اعزام را برایشان حفظ می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سازمان حج و زیارت قرار بود نخستین گروه از زائران عمره مفرده پس‌ از 8 سال ساعت 2:30 بامداد چهارشنبه 13 دی ماه عازم سرزمین وحی شوند اما پس از اعلام تأخیر در اعزام زائران، همه پروازهایی که قرار بود از تهران مشهد و اصفهان انجام شود به‌طور کلی لغو شد و هنوز هم خبری از زمان ازسرگیری اعزام‌ها نیست اما مسئولان مربوطه در تلاش برای حل مشکل هستند. 

منبع: تسنیم
برچسب ها: حج عمره حج هزینه
ارسال نظرات