۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۷۴۹۹۴۷
یادداشت؛

قتل عام مردم با فتنه آمریکایی

قتل عام مردم با فتنه آمریکایی
گوش بودن در برابر صاحب این موقف و تامل و گمانه زنی و دقت در کلمات او لازمه بهره‌مندی از رهبریِ او و بنابراین، رقم خوردن تحول در جامعه است. البته که در این مسیر، ابتلا به ارتکازات و خودکارشدگی در فهم، از موانع اساسی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، هشتم بهمن ماه در تقویم انقلاب یادآور روزی است که قرار بود با انتظار محبوب دلها امام خمینی در مسیر فرودگاه مهر آباد شیرین باشد اما با قتل عام مردم با فتنه آمریکایی و دستور ژنرال هایزر معاون فرماندهی نیروهای ناتو در اروپا که برای سامان دادن ارتش و اجرای کودتای نظامی در دوران پس از شاه به ایران آمده بود، به تلخی مبدل شد.

در بخشی از خاطرات او آمده است: « «به نظر من روش درست این بود كه روی سر راهپیمایان تیراندازی هوایی كنند و از گاز اشك‌آور استفاده نمایند. اگر این روش موثر نبود، لوله تفنگ‌ها باید پایین می‌آمد تا شكی باقی نماند كه نیروها شوخی ندارند. ژنرال قره‌باغی فورا با آقای بختیار تماس گرفت و بعد آجودانش را صدا كرد. خیلی سریع به زبان فارسی دستور آتش داد و به طرف من برگشت و گفت: همان طور كه صحبت كرده بودیم اوضاع دقیقا كنترل خواهد شد... كمی بعد گزارش رسید كه نیروها طبق دستور ما وارد عمل شده‌اند. تلاش كرده بودند با تیراندازی مستقیم مردم را متوقف كنند اما بی‌فایده بوده است. بنابراین رهبران آنان را شناسایی كرده و به سمتشان شلیك كرده بودند. گزارش دقیقی از میزان تلفات نداشتیم.» 

این تنها یک سند از جنایت آمریکایی است که برخی به دنبال این هستند تا دست آلوده آمریکا را از جنایات رژیم پهلوی پاک کنند و انقلاب را مصالحه ای طرفینی بین امام و محمد رضای پهلوی جلوه دهند. حضور این ژنرال چهار ستاره آمریکایی خود خط بطلانی بر تمام موهومات و ادعاهای واهی ایشان است. بنا به اسناد افشا شده از عملیاتی موسوم به «عملیات کورتاژ»، ماموریت ژنرال‌ هایزر، تدارک یک کودتای نظامی و کشتار میلیونی مردم بود؛ چرا که آمریکا برای جلوگیری از سقوط پهلوی چاره ای را جز سرکوب نظامی و قتل عام مردم در مقابل خود نمی دید. پیش از این او در گفت و گو با هارولد بروان صراحتا نیت شوم خود را اظهار نموده بود که: «هارولد براون می‌خواست ارزیابی مرا از میزان تلفات احتمالی كودتا بداند. گفتم: فكر می‌كنم نسبتا زیاد باشد، اما دیدگاه قبلی‌ام را مطرح كردم كه باید دورنمای این مسئله را در نظر گرفت... در میدان نبرد باید تلفات را در برابر دستاوردها سنجید. اكنون مرگ ده هزار نفر می‌تواند زندگی میلیون‌ها انسان را در آینده حفظ كند.»

 

ارسال نظرات