۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۰۰۰۳
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اعتکاف نوعی تمرین زیست‌ جمعی و خودشناسی و خودسازی منشی است

اعتکاف نوعی تمرین زیست‌ جمعی و خودشناسی و خودسازی منشی است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سنت حسنه، نیکو و زیبای اعتکاف امری قدسی، معنوی و سلوک عملی است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف که در سالن مجتمع ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف خلوتی ناب برای راز و نیاز با خالق هستی است که معتکفان با انجام این سنت حسنه به اوج آرامش معنوی و روحی می رسند.

وی با بیان اینکه سنت حسنه، نیکو و زیبای اعتکاف امری قدسی، معنوی و سلوک عملی است، اظهار داشت: این سنت حسنه یک عبادت معنوی و قرآنی است که در بین تمام ادیان و شرایع توحیدی وجود داشته است.

دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با تأکید به اینکه امروز انجام سنت حسنه و معنوی اعتکاف در جهان فراگیر شده، ادامه داد: امروز علاوه بر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ایران، این مراسم در سایر نقاط جهان نیز با حضور معتکفان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه با تأکید بر اینکه حضرت آدم سنت اعتکاف در ایام‌البیض را برای اولین بار جهت تطهیر از آثار وضعی ترک اولی انجام داده‌ است، گفت: ثواب روزه این ۳ روز همانند عمری روزه داری است.

دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با تأکید به ثمرات و برکات اعتکاف، گفت: اعتکاف نوعی تمرین زیست‌ جمعی، خودشناسی و خودسازی منشی، بینشی و کنشی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه با بیان اینکه انسان با اعتکاف و خلوت با خداوند سبحان روح خود را از تعلقات دنیوی پاک می کند، افزود: اعتکاف تمرینی برای خلوت‌گزینی با خدا است و ما در سه روز ایام‌البیض فرصت تقرب به خدا را پیدا می‌کنیم.

دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: اعتکاف مانع خدمت به مردم نیست و بازدهی و کارایی پس از خلوت‌گزینی و وقوف در مساجد برای خدمت به مردم مضاعف خواهد شد.

ارسال نظرات