۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۵۰۰۶۰

گزارشی از فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

گزارشی از فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور
حجت الاسلام محمدی شاهرودی به ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور پرداخت.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در همایش بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در دفاع مقدس و حتی اغتشاشات اخیر کشور، بیشترین شهید را در مقایسه با اقشار گوناگون تقدیم این انقلاب کرده که مایه افتخار است.
 
وی ابراز داشت: فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو در دوم آذرماه سال 1367 از سوی امام راحل صادر شده و ایشان در بخشی از پیام خود فرمودند: «امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجو و طلبه است؛ فرزندان بسیجی ام در این مراکز پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی باشند؛ امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یکپارچکی احتیاج دارند؛ حوزه علمیه و دانشگاه باید چارچوب های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهد».
 
مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با شما نمایندگان طلاب و فضلا فرمودند: «حوزه قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزه قم انقلابی نماند، حوزه های علمیه اگر انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت»؛ پس وظیفه ما و شما بسیار سخت است و باید تلاش بیشتری انجام داد.
 
سخنران این جلسه بیان داشت: هدف کلان سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، «توسعه یافتگی و عمق بخشی نقش روحانیون و طلاب بسیجی در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی» است که از سوی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به ما ابلاغ شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در ادامه به راهبردهای این هدف کلان اشاره کرد و اظهار داشت: «استحکام ساخت درونی سازمان بسیج طلاب و روحانیون»، «توسعه و تقویت نقش‌آفرینی مؤثر و همه‌جانبه روحانیون بسیجی در اقشار و محلات»، «کمک به گسترش و تعمیق گفتمان مقاومت و مردمی کردن دفاع و امنیت انقلاب اسلامی»، «صیانت از نقش انقلابی حوزه های علمیه در پاسداری از انقلاب اسلامی»، «کمک به عمق‌بخشی داخلی برای تحقق دولت و جامعه اسلامی» و «کمک به توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه، جهان اسلام و فضای بین الملل» از راهبردهای هدف کلی سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور است.
 
وی ابراز داشت: جامعه هدف ما در سازمان بسیج طلاب و روحانیون، برادران و خواهران طلبه و روحانی می باشند که تعداد آنان قریب به 344 هزار نفر بوده و 135 حوزه مقاومت ذیل سازمان بسیج طلاب و روحانیون وجود دارد که ذیل این حوزه مقاومت، 1486 پایگاه مقاومت در سطح کشور داریم.
 
مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور افزود: «برگزاری دوره توانمندسازی تبیین‌گران طلاب خواهر بسیجی با حضور بیش از 800 نفر»، «برگزاری دوره توانمندسازی راویان طلاب بسیجی برادر و خواهر با حضور 500 نفر»، «برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سراسر کشور با حضور بیش از 5 هزار نفر از طلاب خواهر و برادر»، «رونمایی از کتاب مستوره با موضوع پاسخ به شبهات حجاب»، «دوره توانمندسازی هادیان سیاسی با حضور 500 نفر در مشهد مقدس»، «برگزاری جشنواره ورزشی در استان ها»، «برگزاری بیش از دو هزار جلسه جهاد تبیین در سراسر کشور»، «اولین نشست بین المللی زنان مقاوم و بانوان شهید غزه با همکاری چند کشور»، و ... از فعالیت های سازمان بسیج طلاب و روحانیون سراسر کشور بوده است.
 
سخنران این جلسه در پایان بیان داشت: هر حمایتی که برای تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه نیاز باشد، سازمان بسیج طلاب و روحانیون سراسر کشور با افتخار انجام خواهد داد.
ارسال نظرات