۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۵۰۱۲۶
توسط انتشارات راه یار؛

روایت زندگی و خاطرات فرج‌الله سلحشور منتشر شد

روایت زندگی و خاطرات فرج‌الله سلحشور منتشر شد
کتاب «سلحشور؛ روایت یک هنرمند جهانی» نوشته معین عارفی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «سلحشور؛ روایت یک هنرمند جهانی» نوشته معین عارفی به تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از زندگی و خاطرات مرحوم فرج الله سلحشور، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است.

کتاب «سلحشور؛ روایت یک هنرمند جهانی» در پنج فصل «خاطرات» شامل دو بخش «هنرمند جهانی» و «سریال یوسف پیامبر»، «به روایت رهبری»، «از نگاه دیگران»، «یادداشت‌ها» و «فیلم‌شناسی» به انضمام سال شمار زندگی و تصاویر روایت کرده است.

ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر از جمله آثار مرحوم سلحشور هستند که علاوه بر استقبال و پخش چندباره در ایران، در برخی کشورهای دیگر هم پخش و مورد استقبال قرار گرفتند.

فرج‌الله سلحشور سال ۱۳۳۱ در قزوین به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۱ با بازی در فیلم سینمایی توبه نصوح وارد سینما شد و دو سال بعد در «گورکن» علاوه بر بازیگری به چهره‌پردازی نیز پرداخت و در سال ۱۳۶۵، در فیلم «پرواز در شب» ساخته رسول ملاقلی‌پور نیز به ایفای نقش پرداخت. سلحشور در سال ۱۳۶۷ شمسی علاوه بر بازیگری در مقام تهیه‌کنندگی «انسان و اسلحه» ساخته مجتبی راعی حضور یافت. در سال ۱۳۷۲، فیلم «ایوب پیامبر» را با نقش آفرینی، نویسندگی و کارگردانی خودش ساخت و رسماً وارد فضای فیلمسازی شد. سلحشور که در سال‌های بعد کوشیده بود داستان‌های قرآنی را به مجموعه‌های تلویزیونی تبدیل کند در سال ۱۳۷۶، مجموعه تلویزیونی «مردان آنجلس» را ساخت و ده سال بعد در سال ۱۳۸۶ مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» را نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کرد.

سلحشور، پس از چند ماه تحمل سرطان ریه، شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴، در تهران درگذشت و در امامزاده سید جعفر باغ فیض تهران به خاک سپرده شد. رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی او را مایه آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر کشورها دانست.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی مردم بخواهند عبادت بکنند چه کار می‌کنند، وضو می‌گیرند. وقتی بخواهند عبادت بکنند حتماً باید پاک باشند، لباسشان پاک باشد، خودشان پاک باشند، وضو داشته باشند؛ این رسم عبادت است. این قانون عبادت است و نوشتن متونی مثل اصحاب کهف و یوسف (ع) و موسی (ع) در حقیقت برای بنده عبادت است.»

«روزی به آیت‌الله حائری شیرازی گفتم که ما به اینجا رسیده‌ایم که فیلم‌هایمان را از قصه‌های واقعی بسازیم. او در جواب گفت می‌دانی تفاوت قصه‌های واقعی و غیرواقعی چقدر است؟ گفت به اندازه تفاوت خدا تا بشر! سینمای ما پُر از قصه‌های غیرواقعی است اما ما باید به دنبال قصه‌های واقعی برویم.»

«وزیران فرهنگ تاجیکستان، عراق و لبنان گفته‌اند شما به بمب اتمی نیاز ندارید، بلکه بمب شما سریال یوسف (ع) و آثار فرهنگی شماست.»

این کتاب با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال نظرات