۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۵۰۱۴۴

اعتکاف دانش آموزی در مراکز فرهنگی

اعتکاف دانش آموزی در مراکز فرهنگی
آیین اعتکاف سراسری همزمان با فرا رسیدن ایام ماه رجب با همکاری مراکز منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مساجد و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.
 

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با عنوان «دلتکانی» و با شعار «زندگی به سبک ماموریت»، در منطقه ۱۱ با همکاری طرح آرمان شهرداری در مسجد کمیل و ۱۸ مسجد دیگر این منطقه  از ۱۳ تا ۱۵رجب برگزار می‌شود.

برگزاری جشن پدر و پسری در روز اول اعتکاف به مناسبت روز پدر، برگزاری دورهمی با موضوعات مختلف با حضور اساتید در ۳ روز مراسم، برگزاری عزاداری وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها در شب دوم، اجرای برنامه ام‌داوود در روز سوم، اجرای کارگاه‌های مهارتی برای نوجوانان شرکت‌کننده، اجرای مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌های فرهنگسرای رازی برای نوجوانان شرکت‌کننده است.

همچنین از روز اول اعتکاف یک پک فرهنگی به شرکت‌کنندگان هدیه می‌شود که حاوی کتاب است و در طول اعتکاف از این کتاب مسابقات متنوعی برگزار شده و شرکت‌کنندگان مأموریت‌های مختلف را به شکل گروهی انجام خواهند داد.

نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در برنامه «دلتکانی» می‌توانند به خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، فرهنگسرای رازی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند.

فرهنگسرای عترت

مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزان پسر در مقطع تحصیلی ششم تا نهم، با عنوان «حس عاشقی» از ساعت ۱۲ بامداد پنجشنبه ۵ بهمن تا شنبه ۷ بهمن، در مسجد امام رضا علیه السلام منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان می‌توانند برای حضور در این مراسم با هماهنگی فرهنگسرا، از مدرسه اجازه مرخصی بگیرند. علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۳۲۲۲۱۰ تماس بگیرند.

فرهنگسرای سلامت

همزمان با ایام معنوی اعتکاف، ویژه‌برنامه «خلوت دوست» در منطقه ۴ و با همکاری فرهنگسرای سلامت در مسجد الزهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود. هماهنگی برای ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی و اهدا بسته‌های فرهنگی به معتکفین نوجوانان از جمله برنامه‌های این مراسم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم معنوی و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۲۷۷۷۱۱ تماس بگیرند.

منطقه ۲۲

مراسم اعتکاف دانشجویی ویژه آقایان از ۴ تا ۷ بهمن ماه مصادف با ۱۳،۱۴، ۱۵ ماه رجب، در مسجد حضرت سیدالشهدا علیه السلام در محله آبشار منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.

دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام و حضور در این برنامه معنوی می‌توانند با شماره ۰۹۳۵۱۰۵۵۱۸۱ تماس بگیرند.

خانه فرهنگ گرمدره

آیین اعتکاف با عنوان «فرشته‌ها در آغوش نور» ویژه مادران جوان شهرک گرمدره با فرزندان پسر زیر ۶ سال و فرزندان دختر بدون محدودیت سنی، از ۵ تا ۷ بهمن ماه مصادف با ایام البیض در مسجد الزهرا سلام‌الله علیها، هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ اجرا می‌شود. سخنرانی، خوانش دعا، برگزاری کارگاه‌های خلاقیت و نقاشی ویژه مادر و کودک و اجرای مسابقه از جمله برنامه‌های این ویژه‌برنامه است. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه معنوی می‌توانند به نشانی https://survey.porsline.ir/s/ii7BBcH7 مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۱۰۳۴۴۱ تماس بگیرند.

ارسال نظرات