۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۵۰۱۸۸
با حضور امام جمعه تبریز انجام شد؛

جشن تکلیف پنج‌هزار دانش‌آموز در تبریز

جشن تکلیف پنج‌هزار دانش‌آموز در تبریز
جشن تکلیف پنج هزاردانش آموز تازه مکلف با حضور و اقامه نماز به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش پنج هزار نفری با تبریک به دانش آموزان تازه مکلف گفت: رسیدن به سن تکلیف، یکی از شگفت انگیزترین دوران عمر انسان است این دوران را قدر بدانید به حرف پدر و مادرتان گوش کنید و در خواندن نماز پیشقدم شوید.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: همزمانی جشن تکلیف دختران حاضر در این مراسم با میلادجوان ترین امام شیعیان حضرت جواد (ع)، اهمیت این جشن را چند برابر کرده است و خوشحالم که در این جشن شیرین و زیبای عبادت شما حضور دارم.

وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: امروز به سنی رسیده اید که خداوند بزرگ با آن همه عظمت و جلال، با شما حرف می زند صدای شما را می شنود و شما را مخاطب قرار می دهد و به تکلیف سرافراز می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: امروز شما از عالم کودکی خارج و جزو بزرگسالان می شوید و نماز بر شما واجب می شود از این رو، آن را قدر بدانید و با یادگیری فرائض دینی، بنده ای صالح برای خداوند باشید.

وی گفت: دل های شما دختران عزیز، پاک و روحتان صاف است و هر دعایی نزد خدا بکنید مستجاب می شود پس برای اسلام و کشورمان و آبادی و آزادی هرچه بیشتر کشورمان و برای سلامتی معلمان و پدر و مادرتان هم دعا کنید.

ارسال نظرات