۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۵۰۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

در همایش ها و سمینارهای علمی ابعاد میثاق طلبگی بررسی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش های امور مساجد گفت: میثاق طلبگی نقطه آغازی در حوزه های علمیه است تا اساتید اخلاق نشست هایی را با هدف تبیین این موضوع برای طلاب علوم دینی برگزار کنند.
حجت الاسلام محسن غرويان


حجت‌الاسلام محسن غرویان، رییس مرکز پژوهش های امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکترای افتخاری از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: نپذیرفتن مدرک دکترای افتخاری از سوی رهبر معظم انقلاب حاوی نکات و پیام های فراوانی است که یکی از آنها عدم توجه به مدرک گرایی و اهمیت تحصیل علم است.

وی افزود: برای فردی که علم و دانش لازم را به دست آورده باشد، این‌که مدرک اعتباری دارد یا نه مهم نیست بلکه حقیقت چیز دیگری است که باید به درستی برای طلاب تبیین شود.

رییس مرکز پژوهش های امور مساجد خاطرنشان کرد: البته شأنیت رهبر معظم انقلاب بالاتر از این است که با این مدارک بتوان درباره آن صحبت و یا آن را ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام غرویان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میثاق طلبگی مدنظر رهبر معظم انقلاب گفت: میثاق طلبگی نقطه آغازی در حوزه های علمیه است تا اساتید اخلاق نشست هایی را با هدف تبیین میثاق طلبگی برای طلاب علوم دینی برگزار کنند.

وی با بیان این‌که بررسی میثاق طلبگی نیاز به برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلفی دارد، ابراز داشت: این‌که میثاق طلبگی چیست، چه شرایطی دارد و چگونه انسان می تواند از عهده آن بر آید، نیاز به بررسی و تبیین دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: میثاق طلبگی یعنی طلبه با چه کسی میثاق می بندد و شرایط و لوازم پایبندی به این میثاق چیست. در این شرایط اهمیت برگزاری نشست های مختلف تحت این عنوان از سوی اساتید اخلاق روشن می شود.

حجت‌الاسلام غرویان سپس خواستار تبیین زندگی علمای برجسته، فلاسفه و شخصیت های حوزوی ایده آل در این راستا برای طلاب شد و گفت: لوازم میثاق طلبگی به درستی برای طلاب فراهم شود.

وی در پایان با تأکید بر استقلال و استحکام مدارک حوزوی تصریح کرد: همان طور که در گذشته علما به شاگردان خود اجازه نامه اجتهاد یا نقل خبر می دادند اکنون مدرک در حوزه های علمیه با استحکام بیشتری مطرح و به نحو مستقل به حوزویان اعطا شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات