۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۵۰۳۰۰
آیت الله رئیسی:

کشور ترکیه شریک تجاری و اقتصادی مهم ایران است

کشور ترکیه شریک تجاری و اقتصادی مهم ایران است
رئیس جمهور، ترکیه را کشور همسایه، مسلمان و شریک تجاری و اقتصادی مهم ایران دانست و تأکید کرد: هدفگذاری کرده‌ایم روابط تجاری و اقتصادی‌مان به ۳۰ میلیارد دلار برسد و این هدف با ظرفیت‌های موجود، قابل دست‌یابی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به ترکیه، طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد تهران ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین(ع)، بیان کرد: این سفر با دعوت رئیس‌جمهور محترم ترکیه برای تشکیل هیات عالی مشترک دو کشور و هم‌چنین مذاکرات برای توسعه روابط دوجانبه و مسائل اقتصادی انجام می‌گیرد.

وی افزود: ترکیه کشور همسایه، مسلمان و شریک تجاری و اقتصادی مهم ایران است و هدفگذاری کرده‌ایم روابط تجاری و اقتصادی‌مان به 30 میلیارد دلار برسد و این هدف با ظرفیت‌های موجود، قابل دست‌یابی است. هم‌چنین اسناد مهمی در این سفر به امضا خواهد رسید که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: از موضوعات مهم منطقه که مسلمانان و انسان‌های بیدار در سراسر دنیا را نگران کرده، موضوع فلسطین است و ایران و ترکیه در حمایت از فلسطین و مقاومت انان موضع مشترکی داریم. تلاش‌هایی در این خصوص برای توقف بمباران صورت گرفته و به‌دلیل حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی، هم‌چنان شاهد کشتار زن، کودک و مردم بی‌گناه هستیم.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: معتقدیم که پیروزی از آن فلسطین خواهد بود و نابودی از آن رژیم صهیونیستی. در این سفر مسئله قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی در این سفر مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: زمینه روابط ایران و ترکیه مناسب است و در راستای سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای اسلامی، ترکیه را برای توسعه روابط‌مان مناسب می‌بینیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امیدواریم همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ما با ترکیه در این سفر توسعه یابد، اظهار داشت: امیدواریم موارد مورد گفت‌وگو در سفر قبلی آقای اردوغان به تهران در این سفر مورد پیگیری قرار بگیرد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات