۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۵۰۳۲۰
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

اجازه ندهیم که فضای مجازی، قرآن و معنویات را از ما دور کند

اجازه ندهیم که فضای مجازی، قرآن و معنویات را از ما دور کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: نباید اجازه دهیم که دنیای امروز و فضای مجازی، قرآن و بسیاری از معنویات را از ما دور سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و فعالان قرآنی استان کرمانشاه اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که دنیای امروز و فضای مجازی، قرآن و بسیاری از معنویات را از ما دور سازد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: قرآن کتاب راهنمای بزرگ برای بشریت و سعادت او در دنیا و آخرت است و بی گمان هر قوم و ملتی که از قرآن جدا افتاد در گمراهی و مسیر نادرست قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت آموزش پایه‌ای قرآن در مراکز آموزشی به ویژه مدارس و پایه‌های ابتدایی، افزود: دانش آموزان بویژه پایه‌های ابتدایی بهتر از هر رده سنی می‌توانند در فراگیری قرآن و مفاهیم آن موفق باشند بنابراین لازم است که فعالان قرآنی و نهادها و موسساتی که در این زمینه مسئولیت دارند به این مهم نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: اگر دانش آموزان ما از همان پایه‌های ابتدایی با مفاهیم دینی و قرآنی آشنا شوند بی‌گمان در آینده از بسیاری ناهنجاری های فرهنگی و عقیدتی و اجتماعی به دور خواهند بود که این را باید از برکات قرآن و کلام وحی دانست.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: نباید امروز اجازه دهیم که قرآن تنها به یکی از تزیینات منازل تبدیل شود و یا اینکه استفاده از قرآن تنها در مراسم‌هایی همانند ختم و... استفاده شود، بلکه قرآن باید بخشی از زندگی روزمره ما مسلمانان باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: دشمن تلاش بسیاری دارد که بین مسلمانان و قرآن جدایی ایجاد شود زیرا می‌داند تا زمانی که قرآن در بطن جامعه اسلامی وجود داشته باشد هرگز نمی‌تواند علیه مسلمین توطئه و دسیسه چینی کند./1400/

ارسال نظرات