۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۵۰۳۲۸
انتخابات نگاشت (۱۰)؛

رد صلاحیت روحانی؛ مقدمه ای برای محاکمه؟

رد صلاحیت روحانی؛ مقدمه ای برای محاکمه؟
خبر مسرت بخش ردصلاحیت روحانی، بیانیه پر از خشم، نفرت و نفاق او را به دنبال داشت. روحانی در بیانیه‌اش پای وقاحت را از گلیم خود درازتر می‌کند و مواردی را بیان می‌کند که تنها در شأن خود اوست. در این انتخابات نگاشت، به نقد بیانیه پر از اشکال و تناقض روحانی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتشار خبر رد صلاحیت حسن روحانی که انتظار می‌رفت توسط شورای نگهبان انجام شود، شوک شدیدی را به بدنه اصلاحات وارد ساخت. هرچند اصلاح طلبان منتظر این ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان بودند و برای آن برنامه ریزی کرده بودند؛ اما از طرفی نیز امید داشتند که شورای نگهبان به نوعی جانب این جریان را بگیرد و همانند سال 1396 برای تأیید صلاحیت شیخ بنفش، مصلحت اندیشی کند!

حسن روحانی که حرف و حدیث‌های زیادی برروی مدرک تحصیلی‌اش وجود دارد و نیز اقدامات منفی و ترک فعل های فراوان وی در طول دوران ریاست جمهوری‌اش هنوز از ذهن و خاطر مردم پاک نشده، چه صلاحیتی دارد که در مجلس خبرگان رهبری قرار بگیرد و مجدد مصونیت قضایی داشته باشد تا کسی نتواند وی را تعقیب و محاکمه کند؟ به نظر می‌رسد با توجه به ردصلاحیت روحانی، بعد از انجام انتخابات این مجلس در 11 اسفندماه، از سال آینده منتظر جلسات محاکمه و رسیدگی به اتهامات مطرح شده درباره حسن روحانی در دادگاه مربوطه باشیم.

اما در مقابل این خبر، روحانی اقدام به نشر بیانیه‌ای علیه شورای نگهبان نمود. او در این بیانیه علت تلاش برای شرکت در انتخابات را چنین عنوان می‌کند: «انبوه مشکلات داخلی و شرایط بحرانی منطقه و تهدیدات خارجی، نگرانی از آینده کشور و دغدغه دین‌گریزی در جامعه ناشی از سیاست‌ها و رویکردهای تنش‌زا و فاجعه‌بار کنونی، از جمله دلایل من برای ادامه راهی بود که سالیان دراز در مسئولیت‌های سخت و دشوار پیموده‌ام.»

آقای روحانی شما خودتان عامل تمام این مشکلاتید که ذکر نموده‌اید. به قول رهبر معظم انقلاب، مخاطب اصلی این بایدها شما بودید و هستید. مگر هشت سال با هماهنگی تمام قوا با جریان شما، حاکمیت مطلقی بر کشور نداشتید؟ امروز با چه دلیل و برهانی می‌توانید بنویسید که دغدغه حل مشکل دین گریزی در جامعه را دارید؟ مشکل دین گریزی از زمانی آغاز شد که وعده‌های دروغی را با پوشیدن لباس روحانیت دادید. همان لباس روحانیتی که عوامل سریال گاندو را مجبور ساخت برای عدم توجه دادن مشکلات به لباس روحانیت، آن شخص مسئول رده بالای کشور را با کت و شلوار نشان بدهند که حداقل کمترین تهمتی متوجه جامعه روحانیت و نهاد دین در کشور نباشد.

بر اساس نوع استدلاتان می‌خواهم استدلالی بیاورم و آن این است که ای کاش شما که ادعا دارید جامعه دین گریز شده، حداقل فامیلی‌تان را از فریدون به روحانی تغییر نمی‌دادید که حداقل جامعه امروز، جامعه‌ای باستان ستیز می‌بود.

شما اگر کاری و کار بلد بودید، چطور در هشت سال ریاست جمهوری هیچ کاری برای مردم نکردید؟ لابد همان طور که در آغاز دولتتان مدعی بودید که همه مشکلات تقصیر دولت قبل بود، در این ایام نیز معتقدید که تمام مشکلات کشور ناشی از دو سال مدیریت بحران آیت الله رئیسی است؟

رد صلاحیت شما چه «انگیزه‌های سیاسی» داشته است؟ انگیزه سیاسی برای بخشیدن دوباره آرامش و امنیت روانی به مردم و یا گرفتن مصونیت از شما به عنوان یکی از اعضای خبرگان رهبری؟ آیا اینکه رهبر معظم انقلاب تا امروز هیچ حکمی برای شما جهت ورود به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نداده‌اند، ناشی از انگیزه‌های سیاسی است، پرزیدنت حسن؟

شیخ حسن، تو که مدعی دکترای حقوق هستی و خود را نه سرهنگ بلکه حقوقدان می‌دانی، چرا روغن ریخته را نذر امام زاده کرده‌ای؟ آنجا که مدعی هستی هم کیشان تو به علت «جرم حمایت از روحانی» رد صلاحیت شده‌اند، چه دلیلی برای آن دارید؟ آیا هر کس در کشور آمد در بالاترین مناصب سیاسی و مدیریت کشور عامدانه مرتکب کمی‌ها و کاستیها شد، باز باید حق مدیریت را به وی داد؟

در ادامه حسن روحانی پای وقاحت را بیش‌تر از گلیم خود دراز می‌کند و مدعی می‌شود «جریان اقلیت تمامیت‌خواه حاکم» وی را از صحنه انتخابات حذف کرده‌اند. ما که هرچه گشتیم برای این جریان اقلیت تمامیت‌خواه حاکم مصداقی پیدا نکردیم، جز آن فیلمی که در روزهای اول انقلاب فردی به نام دکتر روحانی در تریبون مجلس مدعی می‌شود که بایستی افسران ارتش سابق و خائنین در ملاء عام مانند نماز جمعه به دار آویخته شوند و در مقابل چنین شخصی، شهید بزرگوار چمران پاسخی دندان شکن می‌دهد. منافعتان همان منافع است؛ اما رویکردتان در جلب این منافع شخصی تغییر کرده است جناب روحانی!

می‌خواهم در پایان این نامه، همانند بیانیه شما دعا کنم که خدایا، کشور را از شر منافقانی که هر روز وقیح‌تر از دیروز عرصه حکومت بر مردم را چنان طعمه‌ای می‌پندارند و مانند گرگان درنده می‌خواهند بر مردمی که همچون برّه‌ایی بیگناه، سال‌ها زیر شدیدترین فشارهای داخلی و خارجی بوده‌اند، نجات بده. خدایا شر دشمنان داخلی و خارجی را به خودشان بازگردان. خدایا عدالت را در حق ظالمانی که امروز مدعی و تظلم خواه هستند جاری بفرما. خدایا دروغ گویان را به شدیدترین عذاب دنیوی و اخروی مجازات بفرما.

الهی آمین

ارسال نظرات