۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۵۰۳۹۳
حجت الاسلام میرزایی:

دشمن برای ایجاد ناامیدی در جامعه برنامه ریزی دارد

دشمن برای ایجاد ناامیدی در جامعه برنامه ریزی دارد
مبلغ فعال حوزوی با اشاره به اهمیت امید، نشاط و خوشبینی در جامعه، عنوان کرد: دشمن در قالب های متنوع و موثر برای سوق دادن افراد جامعه به سمت ناامیدی و بدبینی برنامه ریزی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرزایی در نشست نقش مبلغین در امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان چله تواصی در رابطه با امید و نشاط آفرینی در جامعه اظهار داشت: نشاط، امید و خوش بینی در یک فضای مفهومی قرار دارند و در نقطه مقابل این واژه ها ناامیدی، بی نشاطی و بدبینی است.

وی با اشاره به اینکه امید، نشاط و خوشبینی را باید در یک پیوستار مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: از طریق آموزش ها همگانی زمینه امیدواری، نشاط و خوشبینی در جامعه ایجاد می شود؛ دشمن در قالب های به شدت متنوع و موثری برای سوق دادن افراد جامعه به سمت ناامیدی و بدبینی برنامه ریزی و اجرا دارد.

دشمن برای نامیدی جامعه برنامه ریزی دارد

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه امیدواری، نشاط و خوشبینی دارای مولفه های است، عنوان کرد: روانشناس سردمدار خوشبینی و امیدواری شخصیتی به نام "سلیگمن" است که روانشناسی مثبت گرا را در مقابل روانشناسی آسیبی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه اگر توجه و التفات انسان مخدوش شود ناامیدی ایجاد می شود، ابراز کرد: توجه به داشته ها، توانمندی ها، نقاط مثبت باعث ایجاد امیدواری است؛ البته هرکسی که التفات و توجه دارد الزاما خوشبین نیست بلکه پردازش امیدوارنه روی داشته ها باعث امیدواری می شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه انتظار وقوع رویدادهای خوب باعث امیدواری می شود، عنوان کرد: رفتار در ایجاد امیدواری موثر است؛ جامعه ما با نگاه واقع بینانه یا در آستانه افسردگی است یا افسرده شده است؛ بخشی از علت نرفتن ها جوانان به سمت ازدواج ،انتظارات منفی آنها از ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه جامعه ما رفته رفته به سمت افسردگی حرکت می کند، عنوان کرد: افسردگی انگیزه حرکت را از بین می برد و باعث افول نشاط در رفتار و بدبینی نسبت به آینده جهاد شد؛ جهاد تبیینی که رهبرمعظم انقلاب تاکید دارند تنها در راستای کارهای انجام شده نیست، مردم باید به هویت خود دست پیدا کنند.

محمد محققی

ارسال نظرات