۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۵۰۴۴۱

نمایش ۲۲ هزار اثر در جشنواره تجسمی فجر

نمایش ۲۲ هزار اثر در جشنواره تجسمی فجر
در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۲۲ هزار اثر از استان‌های مختلف کشور به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، امیر عبدالحسینی، دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر، مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری و جعفر واحدی دبیر اجرایی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خراسانی‌زاده گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر بزرگترین رویداد هنری فجر انقلاب اسلامی است امسال برای شانزدهمین بار این رویداد را با همکاری اهالی هنر برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: کلید جشنواره این دوره از مرداد زده شد و اواخر شهریور جمع‌بندی نهایی حاصل آمد. در شورای سیاست‌گذاری جشنواره اساتیدی چون؛ مصطفی گودرزی، نادر قشقایی، بهمن عبدی، سید عباس میرهاشمی، مسعود نجابتی، منیژه آرمین و... حضور دارند. شعار جشنواره شانزدهم «هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین» است. از همه اساتید و هنرمندانی که در برگزاری این دوره از جشنواره به ما یاری رساندند کمال تشکر را دارم.

خراسانی‌زاده با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر تنها جشنواره‌ای که دبیرکل دارد، گفت: در این رویداد هر استان دبیر خاص خود را خواهد داشت. دبیرهای استانی نیز از بین هنرمندان انتخاب شده‌اند. حجم آثار ارسالی به جشنواره به اندازه‌ای زیاد است که می‌توان گفت در مجموع حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار اثر از استان‌ها داریم که هر استان ۳۰۰ الی ۴۰۰ اثر به جشنواره ارسال کرده است. در بخش‌های ملی و استانی جشنواره ۲۲ هزار اثر وجود دارد. جشنواره تجسمی هنرهای فجر تنها رویدادی نمایشگاهی نیست بلکه تلاش دارد به بحث اقتصاد هنر نیز کمک کند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره بین‌المللی شدن این جشنواره تصریح کرد: برای اینکه بتوان جشنواره‌های بین‌المللی به معنای واقعی داشت باید ابزار لازم فراهم باشد وگرنه به صرف وجود چند کشور منطقه، نمی‌توان به رویدادی عنوان بین‌المللی داد. با این توضیح هرگاه بتوانیم به ظرفیت مورد نظر نزدیک شویم مطمئناً جشنواره بین‌المللی خواهد شد.

وی تاکید کرد: جدا از بحث کمیت که روی آن توجه ویژه داریم روی کیفیت نیز دقت نظر شده است در این راستا از حضور داوران و شورای سیاستگذاری خبره بهره برده‌ایم. در ترکیب اجرایی جشنواره علاوه بر حضور پیشکسوتان از وجود جوانان با استعداد نیز بهره برده شده است زیرا باور داریم ورود استعدادهای جوان می‌تواند عاملی برای رونق هنر باشد.

ارسال نظرات