۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۵۰۴۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

هدف‌گذاری‌های جدید در حوزه‌های علمیه زمینه ساز تحول است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان وظایف مدارس دینی و حوزه های علمیه را بسیار حساس و مهم دانست و پرورش عالمان با اخلاق و عامل به احکام دین را مهم‌ترین هدف این مراکز برشمرد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی استانی مدیران حوزه های علمیه استان که با حضور حجت الاسلام فرحانی، معاون امور مراکز و مدارس مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در رشت برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن نقش حوزه های علمیه در تربیت عالمان دینی گفت: پرورش عالمان با اخلاق و عامل به احکام دین مهم‌ترین هدف این مدارس و حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های جدید در حوزه‌های علمیه افزود: در راستای وظایف و اهداف مدارس دینی بخش های مدیریتی و چگونگی ارائه دروس مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در نظر است تغییراتی در شکل و محتوا صورت گیرد تا ارتباط حوزه های علمیه شهرستان ها با یکدیگر و همچنین با مرکز مدیریتی آنها یعنی حوزه علمیه قم به بهترین شیوه برقرار شود.

امام جمعه رشت همچنین با گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر بیان داشت: بی‌شک حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از خاستگاه‌های اصلی شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در بسیج توده‌های مردمی به رهبری معمار کبیر انقلاب داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، همچنین به ساخت حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین رشت اشاره کرد و گفت: این حوزه در تربیت عالمان دینی در شمال کشور و منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود و با بهره برداری حوزه امیرالمومنین(ع) رشت طلاب آسیای میانه و حوزه قفقاز جذب برنامه های آموزشی این حوزه خواهند شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) در زمینی به مساحت 21 هزار متر مربع و در چهار طبقه احداث می‌شود، تصریح کرد:  مجموع مساحت‌ بنای حوزه علمیه امیرالمومنین چهار هزار متر مربع است و این پروژه تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش هزار و 600 طلبه در حوزه علمیه رشت‌‌ افزود: با ساخت حوزه علمیه بزرگ گیلان، صدا و سیما، مساجد، آموزش و پرورش، جامعه فرهنگی و مطبوعات گیلان غنی می‌شود.

امام جمعه رشت یادآور شد: مجتمع تجاری آدینه که در مجاورت این حوزه و در هشت طبقه و 760 باب دکان، جنب مصلای امام خمینی(ره) گیلان احداث می شود پشتوانه خوبی برای حوزه علمیه رشت خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات