۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۵۰۷۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه شرعی و انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه شرعی و انقلابی است ، گفت:ما باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم واز سوی دیگر این انقلاب را از خودمان بدانیم و از آن حمایت کنیم.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسكر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت :یکی از نکاتی که همواره در قرآن مورد توجه قرار گرفته است، یادآوری نعمت ها خداوند است در آیات گوناگون به مردم یادآوری می شود که نعمت های خدا را به یاد بیاورند و قدر این نعمت ها را بدانند.

وی تاکید کرد: ما اگر به گذشته نظری بیافکنیم و شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مورد واکاوی قرار دهیم؛ می توانیم به نعمت بزرگی که خداوند به ما ارزانی داشته است بیش از پیش پی ببریم.

حجت الاسلام قاضی عسکر ، سپس به ذکر خاطراتی از آن دوران پرداخت و افزود: جامعه آن روز از شرایط اسفناکی برخوردار بود به گونه ای که مفاسد اخلاقی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه را فرا گرفته بود .اما به لطف خداوند ،پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به رهبری امام خمینی قدس سره به این مسائل پایان داد.

وی در ادامه افزود: البته هر جامعه ای دارای مشکلات خاص خود می باشد که این امر عزم جدی می خواهد تا به طور کامل بتوان ریشه تمام گرفتاری ها را از بین برد . کما این که در زمان امیرالمومنین(ع) نیز برخی از والیانی که خود ایشان منصوب می نمودند ،بعد از مدتی دچار فساد می شدند و وقتی که خبر فساد این والیان به حضرت امیر(ع) می رسید ؛ به شدت ناراحت می شدند و گاهی حضرت گریه می کرد و می فرمود: خداوند ا تو می دانی که من آنها رابه چنین کارهایی امر نکرده بودم . " و در عین حال با این گونه افراد برخورد می کرد .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : در همه کشورها کسانی هستند که دچار فساد و انحراف می شوند و با آنها برخورد می شود. بنابراین نباید ارزش های انقلاب را نادیده بگیریم و تصور کنیم که کار ساده ای صورت گرفته است . پایه و اساس انقلاب ماتفکر دینی و الهی است .

وی یاداور شد: امام خمینی(ره) بدون اتکا به نیروی نظامی و یا هر قدرت دیگری فقط با توکل به خداوند و با همراهی مردم بر همه قدرت ها پیروز گردید و این درحالی بود که همه چیز در اختیار دشمن قرار داشت ولی خداوند به گونه ای امور را تدارک دید که دشمنان انقلاب و امام نتوانستند نیات پلید خود را به منصه ظهور برسانند . به راستی اگر در آن زمان دشمنان امام و انقلاب به هر نحوی بین امام و مردم فاصله می انداختند جامعه را با مسائل دشواری روبرو می کردند که به لطف خداوند هیچ گاه موفق نشدند و امام خمینی(ره) با آن سخنرانی مشهور خود در بهشت زهرا در 12 بهمن طومار حکومت طاغوت را در هم پیچید و در طی 10 روز، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی از این کشور ریشکن کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر در مورد نحوه رهبری امام در آن دوران نیز گفت: امام مرحله به مرحله مردم را رهبری کرد تا اکنون جامعه ما از موهبتی به نام انقلاب اسلامی برخوردار گردد.

وی در ادامه افزود: نقش امام در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی بسیار سرنوشت ساز بود و در مواقع حساس و خطرناک به ویژه در درگیرهای داخلی از سوی عناصر ضد انقلاب ، این رهبری ایشان بود که همه چیز را سر و سامان می داد.در حقیقت امام خمینی رهبری بود که جلوتر از عصر و زمانه خویش حرکت می کرد، به همین خاطر هم هست که فلسفه بسیاری از اقدامات ایشان را تازه می توانیم درک کینم و اگر رهبری داهیانه امام (ره) نبود چه بسا در همان سال های اولیه ، انقلاب آسیب می دید.

نماینده ولی فقیه که در مراسم تواصی به حق در نمازخانه سازمان حج و زیارت سخن می گفت ، افزود : از یک سو ما باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم واز سوی دیگر این انقلاب را از خودمان بدانیم و از آن حمایت کنیم . به همین دلیل هم است که حضور در راهپیمایی 22 بهمن دارای کمال اهمیت است و در شرایط کنونی حضور در این راهپیمایی ها یک وظیفه شرعی و انقلابی است و به عنوان قدر دانی ازامام (ره)و شهدا وهمچنین مایوس کردن دشمنان انقلاب در خارج از کشور، حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم و حضور خود را برای دفاع از اسلام و منطق اهل بیت (ع) به جهانیان نشان دهیم .

وی گفت :ما باید توجه داشته باشیم که انقلاب با همه عنایاتی که خداوند به آن دارد ،اگر با کفران نعمت از سوی مردم مواجه شودو قدر آن را ندانند ،آنگاه نباید انتظار داشت که این انقلاب برای همیشه پایدار بماند کما این که قرآن می فرماید : شما تا زمانی می توانید بر دشمنان غلبه کنید که ایمان داشته باشید ." پس اگر ایمان مردم ضعیف گردد ،جامعه آسیب می بیند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در مورد دنیاطلبی و بی توجهی به ارزش های دینی و انقلاب نیز گفت : اگر به خاطر دنیاخواهی و قدرت طلبی در صحنه دفاع از انقلاب حاضر نشویم و دست از ارزش های جامعه برداریم و تمام فکر ما ریاست طلبی و دنیا طلبی شود، مطمئنا آسیب می بینیم و این چیزی است که بارها و بارها در تاریخ رخ داده است و باید از ان درس گرفت .

وی در ادامه به ذکر نمونه هایی در این باره پرداخت و گفت : به عنوان مثال به وقایع صدر اسلام اگر نظری بیافکنیم می بینیم بعد از رحلت پیامبر (ص) چگونه حرص دنیا طلبی و قدرت طلبی جامعه را تا آنجا دچار فساد کرد که یزید و معاویه بر مردم مسلط شدند و خاندان پیغمبر را در کربلا انچنان قتل عام کردند. در حقیقت جامعه عوض نشده بود انسان ها همان انسان های قبلی بودند ولی با این تفاوت که از دین فاصله گرفته بودند.

وی گفت :اگر ما در مقابل اتفاقاتی که رخ می دهد سکوت کنیم و بی تفاوت باشیم ، مطمئنا چنین آینده ای در انتظار ما است. امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه در این مورد فرمودند :"به خداوند قسم ، می بینم روزی را که این ها بر شما مسلط می شوند ...به این دلیل که انان در راه باطل خود از پیشوای خود اطاعت می کنند اما شما دنباله رو رهبر خود نیستید و نافرمانی می کنید."به همین دلیل هم معاویه ویزید برانان مسلط شدند واین یکی از درس های عبرت آموز تاریخ است. بنابراین اطاعت و پیروی از رهبری شرط مهم و اساسی برای موفقیت و رشد و بالندگی است.

نماینده ولی فقیه در پایان تاکید کرد باید به دو چیز توجه کرد: یکی این که قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم و دوم اینکه باید دانست که به هر میزانی از ارزش های دینی فاصله بگیریم به همان نسبت عنایات خدا از ما کم می شود .

گفتنی است، مراسم تواصی به حق دوشنبه هر هفته، بین نماز ظهر و عصر در نمازخانه سازمان حج و زیارت برگزارمی شود. /917/د102/ص

ارسال نظرات