۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۵۰۸۳۱
فعال رسانه ای:

مدیران در عرصه رسانه مسئول افکار عمومی هستند

مدیران در عرصه رسانه مسئول افکار عمومی هستند
فردوسی با اشاره به اینکه پیامدسنجی تصمیم گیری‌ها در عرصه مدیریت فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است، مطرح کرد: عدم توجه به این مسئله آسیب ها و معضلاتی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  علی فردوسی در دومین نشست از سلسله نشست‌هایی تبیینی و همچنین مناظرات انتخاباتی با حضور جمعی از فعالان حوزوی رسانه‌ای با عنوان رسانه، مشارکت و امید آفرینی با تاکید بر اینکه رسانه در عرصه انتخابات باید مردم را از فضای گزینش گری به فضای تصمیم گیری سوق دهد، گفت: برای تحقق این هدف ابزارهای رسانه ای نقش زیادی دارند.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما و فضای مجازی بیشترین مراجعه کننده را دارند، عنوان کرد: این مراجعه در استان های مختلف متفاوت است؛ پیمایشات دقیقی از افکار عمومی جامعه برای برنامه ریزی در فضای مجازی لازم است؛ یکی از بزرگترین مشکلات حوزه مدیریت رسانه کشور محرمانه بودن پیمایش های اجتماعی در رابطه با فضای مجازی است که تصمیم گیری را برای مدیران رسانه ای سخت می کند.

مدیران در عرصه رسانه مسئول افکار عمومی هستند

فردوسی با اشاره به اینکه بسیاری فعالان فضای مجازی اولویت کار رسانه ای را نمی‌دانند، اظهار داشت: موضوعی به نام ذائقه مخاطب برای مدیران رسانه ای مهم نیست و مدیران رسانه ای در سطح کلان کشور چیزی تحت عنوان کاشت ذهنی، برای آنها موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیامدسنجی تصمیم گیری‌ها در عرصه مدیریت فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است، مطرح کرد: عدم توجه به این مسئله باعث می شود که اموری که ذهن مردم را شکل می دهند دچار تنش جدی شود.

فردوسی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی در نزدیک انتخابات تصمیم های گرفته می شود که نارضایتی عمیقی در جامعه ایجاد می کند، افزود: در حوزه تامین اجتماعی و افزایش سن بازنشستگی تصمیاتی در مجلس شورای اسلامی گرفته شد که ممکن بود باعث تنش شود.

مدیران در عرصه رسانه مسئول افکار عمومی هستند

وی با اشاره به اینکه تصمیمات نسنجیده مدیریتی اثر خود را در درازمدت می گذارد، گفت: اگر بخواهیم در جامعه امیدآفرینی داشته باشیم باید به مدل های تصیم گیری ها توجه داشته باشیم، قبل از اجرای تصمیم گیری باید ذهن مردم آماده شود و تبیین صورت گیرد تا اثرات منفی تصمیم از بین رود.

فردوسی با تاکید بر داشتن سواد رسانه ای در عرصه تصمیم گیری، بیان داشت: مدیران، سواد رسانه ای لازم را ندارند؛ روابط عمومی هر دستگاهی که وظیفه تبیین را دارد کوچک ترین نهاد مجموعه تبیین کننده است و اعتباری چندانی ندارند.

وی با تاکید براینکه رسانه عنصری قدرت ساز است، ابراز کرد: رسانه ابزاری برای حکمرانی است، با این وجود در عرصه اجرا هیچ اقدامی پیوست رسانه ندارد و در رسانه ها موضوعی به نام مدیریت افکار عمومی خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد؛ این موضوع  در شبکه های اجتماعی که در دست افراد غیرحرفه ای است بیشتر درک می شود.

مدیران در عرصه رسانه مسئول افکار عمومی هستند

فردوسی با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی و تعامل با مخاطب برای مدیران رسانه ای موضوعیت ندارد، عنوان کرد: مدیران رسانه ای به دلایل مختلف دچار روزمرگی در عرصه کار خود شده اند و کاری شکلی انجام می دهند؛ مجموعه این مشکلات رسانه ای باعث شده تا ما در عرصه روایت گری ضعیف و منفعل باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران در عرصه رسانه ای مسئول افکار عمومی مردم هستند، گفت: اگر مردم به هر سمتی بروند به جهت فعالیت های رسانه ای مدیران است.

ارسال نظرات