۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۵۰۹۰۵

۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی از شروع جنگ تحت معاینات روانپزشکی قرار گرفته‌اند

۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی از شروع جنگ تحت معاینات روانپزشکی قرار گرفته‌اند
یک رسانه اسرائیلی خبر داد بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) حدود ۳۰۰۰ نظامی اسرائیلی بعد از مراجعه به مراکز روانپزشکی درخواست کمک کرده‌اند.

تلویزیون اسرائیل «کان»، امروز (جمعه)، خبر داد حدود ۳ هزار نظامی این رژیم از هفتم اکتبر به بعد (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی) تحت معاینات روانپزشکی قرار گرفته‌اند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدامات ضدفلسطینی نیروهای رژیم اسرائیل در قدس و کرانه باختری در تاریخ هفتم ماه اکتبر در عملیاتی چندجانبه از زمین، هوا و دریا نظامیان اسرائیلی را غافلگیر کرد و صدها نفر از این نیروها را از پا درآورد.

براساس گزارش شبکه کان، انجمن اسرائیلی«عراون» فعال در حوزه روانپزشکی در گزارشی که به‌تازگی آن را منتشر کرده، اعلام کرده است مراکز روانپزشکی بیش از ۱۰۰ هزار درخواست کمک از سوی غیرنظامیان و نظامیان اسرائیلی دریافت کرده‌اند که تنها ۳۰۰۰ مورد آن در تاریخ هفتم اکتبر به ثبت رسیده است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز اوایل ماه گذشته میلادی در همین خصوص خبر داده بود تعداد زیادی از روانپزشک‌های اسرائیلی اراضی اشغالی را به مقصد انگلیس ترک کرده‌اند.

این رسانه اشاره کرده بود که خروج روانپزشک‌‌ها از فلسطین پس از آن شدت گرفت که درخواست‌ها برای دریافت کمک‌های روانپزشکی به علت حوادث جنگی افزایش یافت.

هاآرتص فاش کرده بود که رؤسای مراکز روانپزشکی در سراسر فلسطین اشغالی در پیامی به مقامات ذیربط اسرائیلی هشدار داده بودند که نظام سلامت روان در حال فروپاشی کامل است.

منبع: فارس
ارسال نظرات