۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۷۵۰۹۲
مدیر مدرسه علمیه تهران:

حضور مردم در 22 بهمن همچون نهم دی ماه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه مجدالدوله جامعه را به شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن دعوت کرد و ابراز داشت: اصل انقلاب ما اهل بیت اند و سزاوار است شعارهای ما در این روز هم سو با اهل بیت باشد، به عقیده من بهتر است شعار های مردم انقلابی مانند روز 9 دی یاحسین یاحسین باشد.
حضور مردم در 22 بهمن همچون نهم دی ماه خواهد بود
حجت الاسلام میرصانع، مدیر مدرسه علمیه مجدالدوله، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی حوزه با حکومت در تعامل قرار گرفت و با مسائل حکومتی آشنا شد.

وی ادامه داد: معروف است که فقهای اهل سنت به واسطه ارتباط با حکومت به ویژه در مسائل جزایی بیشتر به امور حکومتی می پرداختند که انقلاب اسلامی نیز در همین راستا گام برداشت.

حجت الاسلام میرصانع با بیان این که اقتصاد و سیاست حکومتی از سوی حوزه علمیه نظریه پردازی و سپس به مرحله تولید رسید، خاطر نشان کرد: همانگونه که حوزه های علمیه در اصل پیروزی انقلاب اسلامی سهیم هستند در حفظ و بقاء آن نیز سهم دارند.

وی همچنین اظهار داشت: در طول انقلاب حوزه افکار دینی مردم را رشد داده و پس از نهضت مشروطه نیز روحانیت در راستای تنویر افکار عمومی موثر بوده است. البته در پایه ریزی احکام اسلام در حکومت دانشگاه ها و مراکز علمی نیز سهیم بوده اند

مدیر مدرسه علمیه مجدالدوله،  در ادامه به وجه تمایز انقلاب اسلامی و سایر انقلاب ها اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین شاخصه انقلاب ما اسلامی و دینی بودن آن بود به گونه ای که آرمان خواهی مردم در انقلاب آرمان خواهی عاشورایی بود.

حجت الاسلام میرصانع غیرت وطنی را ستودنی خواند و تاکید کرد: ملی گرایی دراقصی نقاط جهان هست اما هیچ گاه این ملی گرایی باعث انقلاب و استمرار آن نشد.

وی همچنین جامعه را به شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن دعوت کرد و ابراز داشت: اصل انقلاب ما اهل بیت اند و سزاوار است شعارهای ما در این روز هم سو با اهل بیت باشد، به عقیده من بهتر است شعار های مردم انقلابی مانند روز 9 دی یاحسین یاحسین باشد./957/ت302/ص

ارسال نظرات