۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۵۰۹۵۶

آغاز فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید

آغاز فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید
متقاضیان خرید خودروهای وارداتی برای ثبت‌نام در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی از امروز 15 بهمن تا روز چهارشنبه 18 بهمن فرصت دارند تا نسبت به افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 500 میلیون تومان اقدام کنند.

براساس اطلاعیه شماره 2 سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام جدید جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی فروش فوری با زمان تحویل حداکثر 3 ماهه از امروز آغاز می شود. 

در اطلاعیه این سامانه آمده است: همه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت) می‌رساند، از روز دو‌شنبه مورخ 1402.11.16 تا ساعت 23:59 روز جمعه 1402.11.20 می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

متقاضیان باید از تاریخ یکشنبه 1402.11.15 تا ساعت 13:00 روز چهارشنبه 1402.11.18 یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

جدول شماره 1: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

تبصره 1- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

جدول شماره 1: قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

تبصره 2- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

تبصره 3- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 4- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌ شود.

تبصره 5- کلیه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره 6- با وکالتی کردم حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره 7- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات