۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۷۵۱۱۷
امام جمعه موقت مشهد:

اگر فدای رهبری و مردم شوید ضرر نخواهید کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه امام جمعه موقت مشهدگفت: اگر به رهبری و مردم وابسته باشید و از آنها دفاع کنید و فدای آنها شوید،ضرر نخواهید کرد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام فرزانه امام جمعه موقت مشهد،، درمراسم تجلیل از برترین های مدارس علمیه استان های خراسان که 20 بهمن درسالن همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ظهور عواطف مردم ایران دربهمن 1357 گفت: این روزها صحبت کردن درشرایط فتنه ضروری و سخت است. چون دراین شرایط اگر انسان موضع خودرا اعلام کند، به دلیل فضای فتنه هرحرفی با پیشداوری و ذهنیت قبلی تفسیرمی شود و تحریف درگفته ها حتمی است.

عضو شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه سرنوشت آینده کشور را مراکز آموزشی رقم می زنند، افزود: دانشگاه ها، حوزه های علمیه و همه انسان های مؤثر در آینده حرکت کشور، دراین مراکز تربیت می شوند؛ اگر در این مراکز سه اصل مهم اخلاقی، سیاسی و علمی رعایت شود، آینده کشور به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

وی تحصیل جدی، آگاهی سیاسی و مسائل اخلاقی را سه اصل اساسی در پیشرفت جوامع دانست و خاطرنشان کرد: نخستین اثر تحصیل جدی اینست که انسان را بر علم حریص می کند و این همان علمی است که اسلام می گوید. امروزه دردنیای علم کسی به مدرک نگاه نمی کند. قافله بشریت درحرکت خودش به نقطه ای رسیده که آحاد انسان ها اگر بخواهند سرنوشت خود را رقم بزنند باید سیاست را بفهمند.

حجت الاسلام فرزانه در توضیح بعد سوم یادآور شد: مسائل اخلاقی یعنی تسلط کامل برعلایق و طبیعت انسان؛ تسلط به طبیعت همان عشق به مقام، ‌قدرت و زیباییست. هدف اصلی همه فضائل اسلامی تقویت اراده است. انسان هرچه اراده اش بیشتر باشد، مقاومت و قدرت انتخابش بیشتر است. همانطور که قبل از انقلاب کسانی بودند که شکنجه های وحشیانه را تحمل کردند ولی بعد از انقلاب نتوانستند دربرابر هجوم پلنگ علایق مقاومت کنند و شکست خوردند.

امام جمعه موقت مشهد درادامه اظهار داشت: فضایل اخلاقی باید با حوادث تنظیم شود. فضای کنونی شکننده و قوی است و عامل مقابل قوی ونیرومند است. دلیل پیروزی شهید مدرس این بود که علم و آگاهی سیاسی داشت و هم به لحاظ اخلاقی برطبیعت خود تسلط داشت. متأسفانه درمراکز آموزشی ما تحصیل جدی نیست و هرکارهدف داری که بخواهدبه مقصد برسد، باید زیر ذره بین باشد که به آن نظام ارزشی می گویند.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی،حاکم بودن معنویت و اخلاق درهمه تلاش های سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی و خود باوری برای رسیدن به استقلال همه جانبه را از معیارهای نظام ارزشی انقلاب دانست و ادامه داد:عدالت خواهی با هدف ریشه کن شدن فقر و استکبار ستیزی برای کسب آزادی از ارزش های دیگر انقلاب هستند، در مقابل استکبار جز مقاومت هوشمندانه هیچ چیز جواب نمی دهد و تا استکبار هست باید مقاومت هم باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه استقلال فکری برای رسیدن به عزت و کرامت نفس، دفاع از مظلومان و ستمدیدگان و حضور مردم در تمام صحنه های مورد نیاز از ارزش های دیگر انقلاب هستند،یاد آور شد:اگر به رهبری و مردم وابسته باشید و از آنها دفاع کنید و فدای آنها شوید،ضرر نخواهید کرد.

 گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام فرزانه، حجت الاسلام فرجام،مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و خانم اعدادی مسؤول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، از برترین های فرهنگی،پژوهشی و آموزشی مدارس علمیه استان های خراسان تجلیل به عمل آمد./930/
ارسال نظرات