۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۱۲۴۹
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

دعای ندبه بسیار عمیق، دقیق و منسجم است

دعای ندبه بسیار عمیق، دقیق و منسجم است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: دعای ندبه هم از جهت معرفتی بسیار عمیق، دقیق و منسجم است و هم از نظر تعیین تکلیف مؤمنان برای ادامه مسیر هدایت‌گری انبیا و اولیای الهی، حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری صبح امروز با حضور در مراسم پرفیض دعای ندبه که در حسینیه شهدای کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دعای ندبه هم از جهت معرفتی بسیار عمیق، دقیق و منسجم است و هم از نظر تعیین تکلیف مؤمنان برای ادامه مسیر هدایت‌گری انبیا و اولیای الهی، حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه جنگ حق و باطل را همیشگی خواند و گفت: دعای ندبه شرح می‌دهد که انبیا یکی پس از دیگری، برای یک هدف بزرگ، مبعوث شدند تا اهل باطل بر اهل حق و حقیقت غلبه نکند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه انبیای الهی مأموریت داشتند که نسبت ‌به امت دوران خود کارهایی را انجام دهند، یادآور شد: یکی از آن کارها تزکیه بود. یعنی فضائل اخلاقی در جامعه بشری غلبه پیدا کنند و بند‌گان بتوانند در آن به‌حدی رشد کنند که به مقام قرب الهی برسند. نمونه بارز این موضوع شهدای والامقام هستند. شهدا در وصیت‌نامه خود سفارش کردند به حمایت از امام (رحمة‌الله‌علیه) و این همان حمایتی است که مؤمنان واقعی در طول تاریخ از انبیا می‌کردند، زیرا مسیر انبیا را در وجود امام (ره) دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به دیگر وظایف انبیای الهی، عنوان کرد: وظیفه دیگر انبیا تعلیم بود. آنچه که از علم و معرفت در طول تاریخ نصیب بشر گشته، از سر سفره انبیا برداشته شده است./1400/

ارسال نظرات