۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۵۱۳۵۴

گزارشی از برگزاری یازدهمین یادواره ۱۴۳ شهید روحانی و طلبه استان کرمان

گزارشی از برگزاری یازدهمین یادواره ۱۴۳ شهید روحانی و طلبه استان کرمان
یازدهمین یادواره ۱۴۳ شهید روحانی و طلبه استان کرمان شب ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در مدرسه علمیه کرمانی‌های قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یازدهمین یادواره 143 شهید روحانی و طلبه استان کرمان شب 22 بهمن 1402در مدرسه علمیه کرمانی های قم برگزار شد؛ در این نشست حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید براینکه از شهدای کرمان باید همیشه یاد کرد، اولین ویژگی شهدا استقلال را دانست و اظهار داشت: شهدا تحت تأثیر فضای جامعه قرار نگرفتند و به تکلیف عمل کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انتخابات صحنه جذابی برای امتحان خداوند است، مطرح کرد: زمان امتحان افراد گروهی امتحان نمی شوند بلکه تک تک افراد امتحان می شوند؛ بعید نیست خدای متعال برای امتحان افراد فضای ضد عمل صحیح را ایجاد کند؛ جذابیت جبهه در این بود که هیچ اجباری در کار نبود و هرکسی که نمی رفت تحقیر و هرکسی که می رفت تشویق نمی شد.

گزارشی از برگزاری یازدهمین یادواره ۱۴۳ شهید روحانی و طلبه استان کرمان

حجت الاسلام محمد علی رنجبر دبیر یازدهمین یادواره 143 شهید روحانی و طلبه استان کرمان نیز در ادامه نشست با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ادامه دهنده رسالت انبیا است، گفت: همه جهانیان مات و مبهوت این انقلاب شدند؛ بعد45 سال از انقلاب اسلامی، اقتداری به ارزش خون پاک شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی بوجود آمده است.

وی با اشاره به این که شعار یازدهمین یادواره 143 شهید روحانی و طلبه استان کرمان، انقلاب شکوهمند، اقتدار ارزشمند و انتخاب هوشمند است، مطرح کرد: این یادواره با کمک های مادی و معنوی طلبه های کرمانی و حمایت هیچ نهاد یا ارگانی برگزار شده است.

حجت الاسلام شهابی مدیرکل سازمان تبلیغات کرمان نیز در نشست با بیان اینکه دغدغه داریم فقط عکس حاج قاسم سلیمانی معرفی نشود و سنت و سیره وی به جامعه معرفی شود، اظهار داشت: سال گذشته نمایشگاه هنری درباره حاج قاسم طراحی شد و امسال سری دوم این نمایشگاه در قالب پوسترهای از خاطرات متقن و تایید شده سردار سلیمانی رونمایی می شود.

همچنین حجت الاسلام محبی مدیر مرکز خدمات کرمان در این نشست با تبریک عید مبعث و ایام الله دهه فجر اظهار داشت: کتاب شهدای روحانی استان کرمان بعد 45 سال از انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شد و از  ویژگی این کتاب این است که توسط نهاد حوزوی تألیف شده است.

وی در ادامه افزود: در این کتاب تمام شهدا، کد مرکز مدیریت، مرکز خدمات و بنیاد شهید دارند و هیچ شکی در روحانی بودن آنها نیست؛ کتاب باز است یعنی برای هر کدام از شهدا کد QR ثبت شده و پشتوانه این کد سایتی است که اگر کس مطالب بیشتری در مورد  شهدا دارد به کتاب اضافه کند.

گزارشی از برگزاری یازدهمین یادواره ۱۴۳ شهید روحانی و طلبه استان کرمان

در ادامه نشست علیرضا حجتی یکی از رزمندگان دفاع مقدس و هم رزم حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از شهدا و دفاع مقدس پرداخت و افزود: رزمندگان هرچه دارند از علما است، طلبه ها در هرجایی که مبارزه با باطل باشد حضودر دارند و بزرگترین ارتش دنیا متعلق به امامین انقلاب است.

وی با تاکید براین که اگر علما نبودند ایران شهید نداشت بلکه کشته می داد، گفت: هرچه نظام دارد از عمامه است نه هر عمامه ای، بعضی ها این لباس را دزدیده اند، اگر شهید ابوترابی در بین اسرا نبود خیلی از اسرا شهید می شدند.

گفتنی است، در پایان این مراسم حاج محمدرضا بذری به مداحی و ذکر نام و یاد شهدا پرداخت.

ارسال نظرات