۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۷۵۱۳۹۱
رییس قوه قضاییه:

انقلاب اسلامی، الگوی استقلال مردم جهان از شرق و غرب است

انقلاب اسلامی، الگوی استقلال مردم جهان از شرق و غرب است
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: در زمانی که همه چیز در سیطره قدرتهای غرب و شرق بود انقلاب اسلامی باعث شد مردم جهان متوجه امکان استقلال از غرب و شرق بشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه در راهپیمایی 22 بهمن اصفهان، به حضور همیشگی مردم اصفهان در عرصه‌های مهم کشور از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم استان اصفهان در زمان نهضت امام خمینی، ایشان را یاری کردند و با بی اعتنایی به حکومت نظامی رژیم طاغوت در صحنه حاضر شدند و در زمان دفاع مقدس بخش مهمی از مسؤولیت‌های جنگ را برعهده داشتند.

رییس دستگاه قضا با اشاره به تقدیم شهدای بزرگ از سوی اصفهان، خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان شایسته خدمت رسانی بدون منت هستند چرا که همیشه به کشور و نظام خدمت کردند و شهدای بزرگی در هر سه قوه تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در ادامه افزود: در زمان پیش از انقلاب اسلامی دنیا در دو قطب شرق و غرب محصور بود و هرکشوری می‌خواست خارج از این دو قطب باشد با آن مقابله می‌شد و کشورها اجازه استقلال نداشتند و حتی علوم مختلف را در سیطره دو قطب شرق و غرب نگه داشته بودند.

وی انقلاب اسلامی را حاصل اراده و همبستگی ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: ملت ایران تصمیم گرفتند بدون وابستگی به شرق و غرب و با رهبری الهی امام خمینی که برخاسته از آموزه‌های بعثت، پیام غدیر و قیامی بر مبنای قیام امام حسین(ع) بود کشور ایران را به طور کامل به استقلال برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای انقلاب اسلامی را شبیه معجزه عنوان کرد و گفت: کسانی که انقلابهای دنیا را دیده بودند، انقلاب اسلامی را باور نمی‌کردند و می‌گفتند ممکن نیست یک روحانی بدون پشتوانه نظامی، مالی و احزاب سیاسی تنها با کمک مردم بر یک نظام شاهنشاهی که از غرب و شرق حمایت می‌شد پیروز بشود.

رییس قوه قضاییه انقلاب اسلامی را عامل بیداری مردم عنوان کرد و افزود: مردم دنیا با پیروزی انقلاب اسلامی متوجه شدند که یک کشور می تواند بدون وابستگی به غرب و شرق در استقلال باشد و روی پای خود بایستد، این آگاهی جهانی برای نظام سلطه و استکبار جهانی بسیار گران تمام شد و به همین دلیل انقلاب اسلامی برای نظام سلطه غیرقابل تحمل بود.

وی راه اندازی جنگ تحمیلی یک سال و نیم پس از انقلاب اسلامی را گواهی بر غیرقابل تحمل بودن انقلاب اسلامی از سوی نظام سلطه دانست و تصریح کرد: دشمن توطئه‌های بسیاری علیه کشور و مردم ما و انقلاب اسلامی طراحی و اجرایی کرده است اما حضور مردم در صحنه ها مانع از موفقیت راهبردها و تاکتیک‌های دشمنان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای حضور مردم در عرصه‌های مختلف علیرغم مشکلات کشور را برخاسته از اراده الهی برشمرد و عنوان کرد: مردم برای دفاع از کشور و اسلام همیشه پای کار بوده‌اند و در همه انتخابات ها و عرصه‌های مهم کشور حضور داشته‌اند./1304/

ارسال نظرات