۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۷۵۱۴۲۸

هشدار حماس درباره وقوع فاجعه انسانی در غزه

هشدار حماس درباره وقوع فاجعه انسانی در غزه
مقامات حماس نسبت به عدم دسترسی ساکنان شمالی نوار غزه به غذا و آب آشامیدنی ابراز نگرانی کردند.

حماس در توضیح وضعیت اسفناک مردم فلسطین در غزه عنوان کرده است که فلسطینیان در شمال نوار غزه هیچ آذوقه‌ای برای خوردن ندارند.  

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اسماعیل الثوابطه، مدیر کل دفتر رسانه‌های غزه  گفته است فلسطینی‌های ساکن نوار غزه تحت تاثیر کمبود مواد غذایی در بحبوحه جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظایان با خطر بزرگی مواجه هستند و آن عدم امکان رفع نیاز گرسنگی‌شان است.

الثوابطه در این رابطه گفته است خانواده های فلسطینی هر دو روز یک بار نیم وعده غذا می خورند. وی همچنین گفته است: ساکنان نوار غزه تحت تاثیر جنگ ویرانگری هستند که اسرائیل ماه هاست علیه مردم این منطقه به راه انداخته است، آنها حتی علوفه‌ای هم برای خوردن پیدا نمی‌کنند.

الثوابطه با اشاره به اینکه وضعیت انسانی در شمال نوار غزه مدتهاست که از مرحله فاجعه‌بار عبور کرده است، گفته رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کامیون های بشردوستانه به مناطق شمالی نوار غزه می‌شود.

وی در همین رابطه خواستار توقف حملات اشغالگران به غیرنظامیان، پایان دادن به جنگ و فشار بر اسرائیل جهت شکستن محاصره نوار غزه شده است.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن حکم دیوان بین المللی دادگستری لاهه  همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهد. حملاتی که به موجب آن دست کم ۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر فلسطینی که اکثرا زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۶۷ هزار و ۷۸۴ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

طبق گفته سازمان ملل، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه به دلیل کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو آواره شده‌اند و حدود ۶۰ درصد از زیر ساخت‌های غزه نیز آسیب دیده و ویران شده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات