۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۵۱۶۰۵
مسئولان صهیونیست:

ما در کشور نصرالله زندگی می‌کنیم/ کابینه جنگی اسرائیل تسلیم حزب‌الله شد

ما در کشور نصرالله زندگی می‌کنیم/ کابینه جنگی اسرائیل تسلیم حزب‌الله شد
رسانه‌هاو مسئولان صهیونیست با تاکید بر اینکه در سایه حملات شدید حزب‌الله جبهه شمالی فلسطین اشغالی در بدترین وضعیت ممکن بوده و هیچ امنیتی در آن وجود ندارد تاکید کردند ما امروز در کشور نصرالله زندگی می‌کنیم و کابینه جنگی اسرائیل تسلیم حزب‌الله شده است.

حمله‌ای که دیروز حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی انجام داد، یکی از مهمترین تحولات در جریان درگیری رزمندگان مقاومت لبنان و ارتش اشغالگر از بیش از 4 ماه گذشته تاکنون محسوب می‌شود که بازتاب گسترده‌ای در محافل صهیونیستی داشت و نگرانی اشغالگران را برانگیخت.

در همین راستا شماری از مسئولان و رسانه‌های عبری در واکنش‌های جداگانه نگرانی خود را درباره آینده درگیری با حزب‌الله ابراز و تاکید کردند که دیگر امنیتی در جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) وجود ندارد.

ما در کشور نصرالله زندگی می‌کنیم

«موشیه داویدوویچ» یکی از مسئولان ارشد شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی در این زمینه اعلام کرد، ما در کشور نصرالله (دبیر کل حزب‌الله) زندگی می‌کنیم و اوست که معادلات را در شمال تعیین می‌کند. ما از مسئولان اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر می‌خواهیم که بیدار شوند و بدانند بدون امنیت، اساسا منطقه شمالی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.

کابینه جنگی اسرائیل تسلیم حزب‌الله شد

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در این زمینه گفت، خط قرمزی که اسرائیل ترسیم کرده بود به پرچم سفید (نشانه تسلیم مقابل حزب‌الله) تبدیل شد؛ زیرا کابینه جنگی اسرائیل مقابل حزب‌الله تسلیم شده است.

«آشیر بن لولو» رئیس سابق ستاد فرماندهی منطقه شمال در ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود گفت که هیچوقت به اندازه امروز وضعیت ما در شمال بد نبوده است.

رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که سامانه گنبد آهنین قادر به رهگیری موشک‌های نقطه‌زنی که حزب‌الله به سمت صفد شلیک کرد نبود. این عملیات حزب‌الله بزرگتر از عملیات‌های قبلی بود و نشان می‌دهد که سطح شلیک موشک‌های این حزب به شکل تدریجی افزایش می‌یابد. اتفاقی که امروز در شمال رخ داد خطرناک‌ترین اتفاق برای اسرائیل از زمان آغاز درگیری‌ها در مرز با لبنان بود.

این رسانه‌ها تاکید کردند، اتفاقی که در صفد افتاد چیزی بود که ما از آغاز جنگ تاکنون ندیده بودیم. دست کم 50 درصد از شهرک‌های شمالی حفاظت شده نیستند.

رئیس موسسه موسوم به شهرداری صفد نیز در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که درصد بالایی از مناطق صفد، مستحکم و محافظت شده نیستند و باید فکری به حال این اوضاع کرد و در صورت نیاز مقدمات تخلیه این منطقه را فراهم می‌کنیم.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش خود از حمله حزب‌الله به شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد که می‌توان گفت اکنون اسرائیل در میان معادله گسترده و پیچیده‌ای که حزب‌الله ترسیم کرده است زندگی می‌کند.

«اور هیلر» خبرنگار امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت، ما در میان یک رویداد سخت قرار گرفته‌ایم و موشک‌هایی که به صفد شلیک شد ضربه بزرگی بود و بزرگترین عملیاتی بود که حزب‌الله از 7 اکتبر گذشته تاکنون انجام داده است. این نشان‌دهنده پیشرفتی مهم در عملیات‌های موشکی حزب‌الله ضد اسرائیل است.

«روعی شارون» تحلیلگر نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این زمینه گفت که وضعیت ما در منطقه شمالی واقعا برای اسرائیل شرم‌آور است. ساکنان این مناطق نمی‌توانند حتی در خواب هم ببینند که به خانه هایشان برگشته‌اند؛ زیرا ما به هیچ توافقی نزدیک نشده‌ایم.

ظهر روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی از حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی ارتش اشغالگر در منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند که یکی از بزرگترین و شدیدترین حملات حزب‌الله از زمان آغاز جنگ تاکنون بوده است و تلفات جانی و مالی سنگینی به اشغالگران وارد کرد.

این رسانه‌ها گزارش دادند که حزب‌الله از موشک‌های هدایت‌شونده و بسیار پیشرفته در این حملات استفاده کرده است.

این عملیات حزب‌الله، صهیونیست‌ها را مجبور به برگزاری نشست اضطراری کابینه جنگی کرد.

محافل عبری حمله دیروز را مصداق عملی سخنان سه‌شنبه شب سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله در پاسخ به تهدیدات مقامات صهیونیست علیه لبنان می‌دانند؛ جایی که سید نصرالله گفت: اگر دشمن بخواهد تهدیداتش علیه ما را اجرا کند بداند صدهزار نفر (شهرک‌نشینان صهیونیست) که از شمال فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند هرگز به این منطقه برنخواهند گشت. هرکسی که ما را تهدید به گسترش جنگ می‌کند بداند اگر جنگ گسترش پیدا کند ما هم متناسب با آن عمل می‌کنیم و عملیات‌هایمان را گسترش می‌دهیم. ما همه تحولات را دنبال می‌کنیم و همه احتمالات باز است. ما در عین حال که در جنوب لبنان با دشمن می‌جنگیم چشممان به غزه است و زمانی که تجاوزات به غزه متوقف شد، عملیات‌های ما در جنوب هم متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر کسی تصور کند که ممکن است مقاومت احساس ترس کند بداند کاملا در اشتباه است. مقاومت امروز قاطع‌تر و مصمم‌تر از هر زمانی برای مقابله با دشمن در هر سطحی آماده است. وزیر جنگ رژیم اشغالگر بداند اگر جنگی علیه لبنان به راه بیاندازد 2 میلیون آواره روی دستش می‌ماند نه صد هزار نفر.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات