۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۵۱۶۳۹
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

آیت الله کفعمی دارای شخصیتی وحدت آفرین و متواضعانه بود

آیت الله کفعمی دارای شخصیتی وحدت آفرین و متواضعانه بود
دبیر علمی کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی با اشاره به این که آیت الله کفعمی شخصیتی عالم و با اخلاق بود، وی را شخصیتی وحدت آفرین و متواضعانه دانست که خدمات بسیاری از او در سیستان و بلوچستان به یادگار مانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی دبیر علمی کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی در کنگره بزرگداشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی که صبح امروز در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به خصوصیات علمی و اخلاقی آیت الله کفعمی اظهار داشت: آیت الله کفعمی شخصیتی عالم و با اخلاق بود و به همه راننده تاکسی های شهر و ترمینال ها سپرده بود که هر اهل علمی سوار ماشین شما شد، آن را نزد من بیاورید.

وی افزود: آیت الله کفعمی فردی بسیار مهمان نواز و مردمی بود و فردی بود که در قضیه خشک سالی سیستان و بلوچستان با تمام توان وارد صحنه شد و با نعمان نوازی و پذیرایی از مردم نقش بسیار قابل توجهی ایفا کرد.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی بیان داشت: آیت الله کفعمی نسبت به مباحث مربوط به وحدت اسلامی توجه ویژه ای داشت و ایشان وقتی به بازار می رفتند، حال افراد غیر مسلمان را هم جویا شده و تواضع بسیاری داشت.

وی در ادامه، مدرسه سازی و احیای مساجد را از ویژگی های بارز آیت الله کفعمی خراسانی دانست و اظهار داشت: آیت الله کفعمی با ساختن مساجد و مدارس به نحوی، پایگاه انقلاب اسلامی در استان بود و در مباحث قضاوت بین دیگران نیز بسیار عالمانه، عادلانه و با تدبیر عمل می کرد تا زمینه توبه و بازگشت غیر مسلمانان را فراهم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به این که نگاه مردم سیستان و بلوچستان نسبت به آیت الله کفعمی خراسانی، نگاه بسیار خوبی است خاطرنشان کرد: اکنون نیز وقتی عالمی در میان این مردم وارد می شود، مردم سیستان با همان نگاهی که به آیت الله کفعمی داشتند، بر آن نگاه می کنند.

وی افزود: با اشاره به ضرورت شناساندن سیره علمایی همچون آیت الله کفعمی به مردم بیان داشت: اگر زندگی بزرگان سیستان و بلوچستان شناسایی شده و سیره آنان را به مردم به شکل عملی نشان دهیم، قطعاً سبب گسترش ایمان و وحدت بیشتر خواهد شد.

 

ارسال نظرات