۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۵۱۶۶

زنگ وقف در اهواز به صدا درآمد

خبرگزاری رسا ـ زنگ وقف با حضور امام جمعه موقت اهواز و ‌‌مدیر کل اوقاف استان خوزستان در اهواز نواخته شد.
زنگ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در مراسمی در مدرسه دخترانه شاهد زینبیه منطقه کیانپارس اهواز، زنگ وقف به صورت نمادین از سوی برخی مسؤولان استانی به صدا درآمد‌.

آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت شهرستان اهواز، در این مراسم با تأکید بر گسترش سنت حسنه وقف خاطرنشان کرد: به تازگی تحولات خوبی در خصوص افزایش اثر بخشی وقف در جامعه و استفاده بهتر از این فرصت الهی ایجاد شده که از اداره کل اوقاف استان به سبب این عملکرد و تلاش، سپاسگزاریم.

وی با تشکر از ابتکار اداره کل اوقاف درباره گسترش فرهنگ وقف و اجرای برنامه زنگ وقف، خواستار گسترش روزافزون فرهنگ وقف در جامعه شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد مدیر کل اداره اوقاف استان خوزستان نیز با تاکید بر ترویج سنت وقف در جامعه آموزش و فرهنگ سازی در میان قشر جوان و نوجوان،‌ فرهنگ وقف را اولین گام برای همگانی کردن وقف دانست و افزود: فرهنگ وقف، فرهنگی غنی و بسیار مؤثر در پیشرفت اقتصادی و فرهنگی جامعه است.

مدیر کل اوقاف خوزستان در ادامه با انتقاد از نبود گسترش فرهنگ وقف در خانواده‌ها، نهاد خانواده را از مهم‌ترین رکن ترویج این سنت نیک و ماندگار دانست و افزود: خانواده ها نقش اساسی در تبیین فرهنگ وقف و آموزش آینده سازان جامعه در جهت نگرش فعال و مثبت نسبت به وقف دارند و باید از ابتدا هدف‌گذاری‌های اقتصادی را با نگاه به این فرهنگ در ذهن نوجوانان انعکاس داد تا در آینده امت اسلامی شاهد همگانی شدن وقف و دست یافتنی شدن آثار آن برای همه اقشار جامعه باشیم.

وی در پایان یادآور شد: چنانچه به خوبی آثار وقف در جامعه و زندگی مردم معرفی و احساس شود این کار سبب ترویج و گسترش این فرهنگ شده، می‌تواند گامی بلند به سوی تحقق بهره‌مندی جامعه و استفاده‌های گوناگون از این عمل الهی شود؛ بنابراین در این خصوص خانواده‌ها و سازمان آموزش و پرورش نقش کلیدی دارند.

گفتنی است، این مراسم ‌با حضور آیت الله حیدری، امام جمعه موقت شهرستان اهواز، حجت الاسلام حسینی فرد، مدیر کل اوقاف خوزستان، بهرام زاده، معاونت پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان،‌ حویزاوی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد./945/پ202/س

ارسال نظرات