۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۵۱۸۲۸
نمایشگاه مطبوعات؛

گزارشی از فعالیت روز نخست غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران

گزارشی از فعالیت روز نخست غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران
خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه تخصصی حوزوی با شعار «صدای رسای حوزه انقلابی؛ مطالبه گری مسئولانه، ظرفیت سازی هوشمندانه» حضور دارد و در موقعیت C31 در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه تخصصی حوزوی با شعار «صدای رسای حوزه انقلابی؛ مطالبه گری مسئولانه، ظرفیت سازی هوشمندانه» حضور دارد و در موقعیت C31 در حال فعالیت است.

تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و موضوع انتخابات، انعکاس ظرفیت ها و دستاوردهای حوزه انقلابی و مواضع علما و مراجع تقلید از اهداف خبرگزاری رسا در این نمایشگاه است.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از برگزاری مراسم آغاز به کار رسمی این رویداد در سالن نشست‌های خبری این نمایشگاه برگزار شد.

وی بازگشایی نمایشگاه رسانه با حضور 450 رسانه، پس از وقفه طولانی را باعث افتخار عنوان کرد و گفت: خوشحالم یکی از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ و هنر که وقفه‌ای در برپایی آن افتاده بود، امروز با حضور اصحاب رسانه بازگشایی می شود.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در جامعه گفت: ان شاءالله جامعه رسانه بتواند افتخارات بزرگی که مردم ایران در گذشته به دست آوردند و آینده ی درخشانی را که پیش روی همه مردم ایران است را به خوبی روایت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور رسانه های جبهه مقاومت را در این نمایشگاه مایه خرسندی دانست و گفت: استقبال کم نظیری از این نمایشگاه شده است که من از همه دست اندرکاران تشکر می کنم.

نکته جالب توجه اینکه با همزمانی سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اذان ظهر، در اقدامی ستودنی از مدیر کل مطبوعات درخواست کرد پشت تریبون، پیش از شروع سخنرانی اذان بگوید.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

مدیرعامل خبرگزاری فارس با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، این خبرگزاری را رسانه ای ممتاز با اثرگذاری کم نظیر توصیف کرد و با تأکید بر وظیفه همگانی در جهت بالابردن مشارکت و رقابت انتخاباتی، بروز نزاع میان گروه های انقلابی در آستانه انتخابات را تقبیح کرد و این دعواها را ناشی از دنیا طلبی دانست.

پیام تیرانداز، مدیر عامل خبرگزاری فارس با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران ضمن آشنایی با روند فعالیت های این رسانه حوزوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، لازمه یک کار خوب خبری را علاوه به کار بستن تکنیک و علم خبرنگاری و رسانه، اتخاذ مبنای درست در جهت گیری ها عنوان کرد و گفت: مهم ترین ضعف رسانه ها نداشتن مبنا است و غالب رسانه ها با این مشکل رو به رو هستند.

وی افزود: خبرگزاری رسا در این زمینه یک مزیت ممتازی نسبت به دیگر رسانه ها و خبرگزاری ها دارد و با مبنای درستی که در پیش گرفته اثرگذاری کم نظیری دارد و خواهد داشت.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسا را رسانه ای انقلابی و دارای ظرفیت بالای اثرگذاری دانست و بر لزوم ترسیم زمینه های همکاری مشترک از سوی خبرگزاری فارس با این رسانه حوزوی تأکید کرد.

تیرانداز در ادامه کار خبری و رسانه ای را از وظایف غیرقابل انفکاک از روحانیت خواند و از فعالیت تخصصی خبرگزاری رسا در زمینه حوزه و روحانیت تقدیر کرد.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

کمال اکبری رئیس دانشکده صدا و سیما قم با حضور در غرفه خبرگزاری رسا ضمن تقدیر و ابراز رضایت از فعالیت های خبرگزاری رسا، به اثرگذاری ویژه کار خبری تخصصی اشاره کرد و بیان داشت: ما باید به خبرگزاری های تخصصی از جمله همین خبرگزاری رسا اهمیت بیشتری بدهیم، چرا که اثرگذاری این رسانه ها از دیگر رسانه ها زیاد تر است.

اکبری تولید خبر و محتوا در عرصه حوزه علمیه و دین را کار بسیار سخت و طاقت فرسایی دانست و ابراز داشت: خبرگزاری رسا در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و کارهای بزرگی انجام داده است؛ خبرگزاری رسا در زمینه فعالیت تخصصی خبر یکی از بهترین ها است.

رئیس دانشکده صدا و سیما قم تولید خبر تخصصی را پرهزینه دانست و از نهاد های متولی درخواست کرد تا به خبرگزاری هایی همچون رسا رسیدگی بیشتری کنند تا بر مخاطبانشان افزوده شود و بیش از پیش اثرگذاری داشته باشند.

اکبری جایگاه رسانه های در مباحث مختلف کشور را تعیین کننده خواند و در مورد وظیفه رسانه ها در انتخابات پیش رو گفت: انتخابات لیله القدر رسانه هاست، رسانه ها باید انتخابات را به دغدغه اصلی مردم تبدیل کنند؛ تا دغدغه ایجاد نشود مردم حرکت نمی کنند باید دو کار کرد مهم مجلس؛ یعنی قانون گذاری و نظارت به شیوه ای صحیح برای مردم بیان شود تا برایشان دغدغه شرکت در انتخابات ایجاد شود.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با تاکید براینکه طبق آمارهای رسمی و دقیق در ده روز آینده انتخاباتی با مشارکت گسترده مردمی را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: امیدواریم حضور مردم در انتخابات آینده از پنجاه درصد بیشتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تاکید بر اینکه بین نیروهای انقلابی در موضوع انتخاباتی نزاعی وجود ندارد، گفت: اختلاف سلیقه ها بین نیروهای انقلابی وجود دارد که مشکلی بوجود نمی آورد؛ اصل انتخابات و آمدن پای صندوق مهم ترین موضوع است و در مرحله بعد انتخاب بهترین و شایسته تری فرد اهمیت دارد؛ لیست های اصلح، انتخاب شایسته ای برای مردم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبلیغات دشمن علیه انتخابات تاثیری در حضور مردم پای صندوق های رأی نخواهد داشت، ابراز کرد: مردم صاحب عقل و خرد هستند و دوست و دشمن را  به خوبی می شناسند و تصمیم درستی را خواهند گرفت.

وی بر ضرورت تجمیع لیست های انتخاباتی تأکید کرد و گفت: بهتر است جریان اصول گرایی به لیست واحدی در انتخابات برسند و اگر لیست های متعددی برای انتخابات به صحنه آمدند، مردم به افراد مشترک در لیست ها اعتماد کنند؛ البته ما در جلسات بر روی مسئله لیست واحد تمرکز داریم که ان شاءالله به نتیجه برسد.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

آیت الله محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در غرفه خبرگزاری رسا ضمن آشنایی با روند فعالیت های این رسانه حوزوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا حضور جوانان با انگیزه و انقلابی در این خبرگزاری حوزوی را ارزشمند دانست و اظهار داشت: در جنگ ترکیبی دشمن رسانه نقش مهمی را ایفا می کند و در موجهه با هجمه های رسانه ای دشمن کار رسانه ای در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، ابراز کرد: این حضور پررنگ و دشمن برانداز مردمی نویدبخش مشارکت گسترده و قوی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است و به عقیده بنده برخلاف تبلیغات سوء دشمنان در فضای مجازی و حقیقی شاهد حضور پررنگ مردمی در پای صندوق های رأی خواهیم بود.

آیت الله محمدی عراقی با تاکید براینکه راه حل عبور از مشکلات حضور در پای صندوق های رأی است، گفت: مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی لازم است که در انتخابات شرکت کنند و نفس حضور مردم در انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی است.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

دکتر رضا تقی پور نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، ضمن تقدیر از اقدامات این خبرگزاری گفت: نقش رسانه ها را در جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است و مسئولیت بزرگی بر عهده ایشان است. 

وی افزود: در بین هجمه ها و اقدامات خصمانه دشمن خصوصا در حوزه جنگ نرم و جنگ رسانه ای که مدام زیر بمباران رسانه‌ای معاندین و دشمنان هستیم، حضور پر شور مردم در سالگرد انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن یک پیام اقتدار برای سراسر جهان بود. 

وی ادامه داد: هر رای مردم در این انتخابات تیری بر قلب و جبهه دشمن خواهد بود. دنیا این پیام را دریافت خواهد کرد که مانند سربلندی مردم در ۸ سال جنگ سخت در جنگ ترکیبی چندین ساله نیز با حضور پرشور در انتخابات انشاءالله پیروز میدان خواهند بود.

تقی پور در پایان وظیفه رسانه ها در جنگ نرم را تربیت افسران جنگ نرم دانست و گفت: هر فرد و شهروند ما باید یک انسان رسانه و افسر جنگ نرم باشد. امروز میدان جنگ رسانه ای واقعی، شبانه روزی و نامحدود است و رسانه باید نقش خود را در این عرصه روز به روز بهتر بشناسد و به رسالت خود عمل کند.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

هادی طحان سخنگوی شورای نگهبان با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا تصریح کرد: بار سنگین شورای نگهبان در حوزه علمیه بر دوش خبرگزاری رسا است.

وی ضمن حضور در نشست خبری و پاسخ به سوالات خبرنگاران از غرفه های مختلف از جمله غرفه خبرگزاری رسا بازدید کرد.
سخنگوی شورای نگهبان با تقدیر و تشکر از فعالیت های خبرگزاری رسا از اشتیاق خود برای حضور در این خبرگزاری حوزوی سخن گفت و تأکید کرد: بار سنگین شورای نگهبان در حوزه علمیه بر دوش خبرگزاری رسا است.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

حجت الاسلام مختارزاده به عنوان پدر شهید با حضور در غرفه خبرگزاری رسابا تاکید براینکه رسانه دینی اعتقادات مردم مخصوصا جوانان را هدایت می کند، اظهار داشت: رسانه دینی فضائل دینی را در جامعه ساری و جاری و رذائل اخلاقی را از جامعه دور می کند.

وی با اشاره به اینکه نقش طلاب در شورآفرینی برای انتخابات بیش از دیگر اقشار جامعه است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که طلاب برای انتخابات تبلیغ کنند تا مردم اهمیت انتخابات را بدانند و در صحنه حضور پیدا کنند تا در سرنوشت خود سهیم باشند زیرا مردم به روحانیت اعتماد دارند.

پدر شهید مختارزاده با تاکید براین که مردم محب علمای دین و دوستدار روحانیت هستند، مطرح کرد: مردم اسرار زندگی خود را با قشر روحانیت در میان می گذارند که نشان می دهد مردم هنوز از روحانیت جدا نیستند و به آنها اعتماد دارند و مخصوصا در انتخابات از روحانیت سراغ انسان های اصلح را می گیرند.

پدر شهید مختارزاده با تاکید براینکه طلاب انقلابی سند زنده انقلاب اسلامی هستند، گفت: روحانیت دوران خفقان رژیم شاهنشاهی را باید به خوبی تبیین کند و ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی را به گوش مردم برساند؛ نمونه انقلاب اسلامی در هیچ کجای دنیا وجود نداشته است و لازم است که طلاب در مقابل کسانی که با ارزش های انقلاب اسلامی مخالفند بایستند.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

سلیمی نمین مدیر موسسه دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با حضور در غرفه خبرگزاری رسا پیرامون اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان بسیار تعیین کننده است چرا که در رابطه با بالاترین جایگاه نظام تصمیم گیری می‌کند اگر ویژگی‌های رهبری مخدوش شود این نقیصه را برطرف می کند و برای آینده  رهبری کشور نیز تصمیم خواهد گرفت که این موجب ایجاد ثبات در کشور می شود. در گذشته هم بسیاری از خطرات را از کشور دفع کرد.

سلیمی نمین تأکید کرد: مردم نباید گول برخی جهت گیری ها و شعار ها را بخورند و باید به بزرگانی از انقلابیون که همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی در راستای وحدت جبهه انقلاب قدم بر می دارند اعتماد داشته باشند.

وی در خصوص لیست ها و ائتلاف های متعددی که در میان جبهه انقلاب ایجاد شده گفت: به نظر بنده این تعدد لیست ها در میان جبهه انقلاب موجه نیست و باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد از تعدد لیست ها کاسته شود چرا که باید علاوه بر رقابت با جریان های مقابل به فکر پشتوانه رأی خودشان نیز باشند که در تصمیم گیری دچار مشکل نشوند.

سلیمی نمین تعدد لیست ها و بروز اختلاف میان ائتلاف های مختلف جبهه انقلاب را موجب فضا پیدا کردن برخی افراد تندرو و سطحی از جبهه های دیگر می شود که باید در این باره فکری شود.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در غرفه خبرگزاری رسا ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا و ابراز ارادت و علاقه به این رسانه حوزوی اظهار داشت: یک بار از نزدیک از خبرگزاری رسا در قم بازدید داشتم و با دوستان خبرگزاری رسا نیز در تبریز چندین مرتبه ملاقات کرده ام.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات حق و تکلیف است، ابراز کرد: حق است بخاطر اینکه هر ایرانی حق دارد که در سرنوشت خود سهیم باشد و تکلیف است بدلیل اینکه شرکت در انتخابات تکلیف دینی و ملی است و به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند مشارکت در انتخابات کاهش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف نظام دینی و اقتدار ملی هستند، گفت: دشمن  می خواهد نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، فلذا همه باید با توجه به اهداف دشمن در انتخابات پرشور شرکت کنند؛ البته تاکنون نیز اینگونه بوده است.

حضور درخشان خبرگزاری رسا

زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا گفت: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و حضور و مشارکت حداکثری مردم پیام اقتدار نظام، انقلاب و کشور ما است.

وی افزود: وقتی دشمنان نظام ببینند که مردم اینگونه پای کار این کشور ایستاده اند و پیوند خود را با آرمان های انقلاب حفظ کرده اند، قطعاً در توطئه و مقابله با ملت سرافراز ایران مأیوس خواهند شد.

الهیان با اذعان به وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با وجود همه این سختی ها و مشکلات نشان داد، هیچ چیز باعث دست کشیدن از آرمان های امامین انقلاب و شهدا نخواهد شد.

وی اطلاع رسانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره زحمات و خدمات چهار سال گذشته خود را از وظایف ایشان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه رسانه های ایران فرصت، فضا و بستر خوبی برای اطلاع رسانی درباره این خدمات و زحمات است؛ در این فرصت موجود باید مردم ثمرات جدی کوتاه و بلند مدت نمایندگان خود را مطلع شوند و این وظیفه باعث خواهد شد مردم میل و اشتیاق بیشتری در انتخابات داشته باشند.

ارسال نظرات