۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۷۵۱۸۵۸
نمایشگاه مطبوعات؛

زمان آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه/گزارشی از اقدامات تحولی معاونت آموزش حوزه

زمان آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه/گزارشی از اقدامات تحولی معاونت آموزش حوزه
معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همه علوم حوزوی زبان قرآن است، گفت: آموزش و تعلیم و تربیت فلسفه بعثت پیامبران است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با تاکید بر اینکه مسئله علم در حوزه علمیه موضوعیت دارد، اظهار داشت: علم حوزه علمیه، الهی و دارای شرافت است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همه علوم حوزوی، زبان قرآن هستند، گفت: آموزش و تعلیم و تربیت، فلسفه بعثت پیامبران است و کسانی که می خواهند وارث انبیاء شوند طبعا باید عالم باشند تا بتوانند معلم شوند؛ مبلغین دینی باید عالم دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با تاکید براینکه کارهای خلق الساعه در حوزه علمیه صورت نمی گیرد، ابراز کرد: هر کاری در حوزه علمیه انجام شده زیربنا و سنگ بنای آن در گذاشته انجام شده است؛ طراحی رشته ها کاری چندین ساله و طراحی بسیار مهم برای پاسخگویی به نیازهای زمان است.

وی طراحی کتب بدیل، توسعه منابع درسی در سطح یک و دو، اجرای نظام جدید آموزشی، ارتقاء سطح علمی حوزه ها را از کارهای مهم معاونت آموزش حوزه علمیه برشمرد و تصریح کرد: امتحانات شفاهی در استان ها برگزار می شود؛ اصلاح سطوح و مقاطع، واسپاری های که در کمیته ها از نظر توسعه و پایان نامه اتفاق افتاده از کارهای مهم معاونت آموزش حوزه علمیه است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه اکنون درس خارج استان ها به رسمیت شناخته شده است، گفت: توشه علمی حوزه های علمیه بسیار خوب و مناسب است و حوزه تراز انقلاب اسلامی باید پاسخگوی همه نیازهای کشورهای اسلامی و غیر اسلامی باشد.

وی همچنین از پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی آتی خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ از ابتدای ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۲ اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

ارسال نظرات