۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۵۱۹۵۴

طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه‌گری در جهت زیست عفیفانه

طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه‌گری در جهت زیست عفیفانه
نخستین جلسه از سلسله جلسات تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف «در متن» با حضور سرکار خانم دباغ مسئول خواهران گروه مردمی پارسا در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سلسله جلسات تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف «در متن» با مشارکت جبهه فرهنگی بانوان قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، کارگروه مطالعات فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه‌السلام) و مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) برگزار می‌شود.

میهمان نخستین جلسه تجربه‌نگاری فعالان مردمی حجاب و عفاف، سرکار خانم دباغ مسئول خواهران گروه مردمی پارسا بود که به تبیین برخی از فعالیت‌های این گروه مانند تذکر لسانی، میز مهربانی، مطالبه‌گری، رصد اصناف و فضای مجازی پرداخت و گفت:‌ مخاطبان این گروه دایره وسیعی را در برمی‌گیرد و شامل تمام کسانی می‌شود که به نحوی یک هنجاری انجام می‌دهند.

وی طرح گروه مردمی پارسا را جامع و کامل خواند و تصریح کرد: طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه‌گری در جهت زیست عفیفانه است و در عرصه‌های آموزش و تبلیغ زوجین، تبلیغ در مساجد، مدارس، اصناف، مطالبه‌گری از مسئولان، دستگاه‌های دولتی و سلبریتی‌ها برای حمایت از عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، تسهیل در امر ازدواج و فضای تبلیغی و تبلیغاتی فعالیت دارد.

مسئول خواهران گروه مردمی پارسا با اشاره به نقش حجاب و عفاف در استحکام بنیان خانواده، افزود: سلامت هر جامعه با سلامت کانون خانواده پیوندی عمیق دارد. خانواده تنها جایگاهی است که نیازهای عاطفی و فکری فرزندان را به نحو مطلوب برآورده می‌کند و در آن پایه‌های شخصیتی افراد شکل گرفته و فضایل اخلاقی آموزش داده می‌شود.

طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه‌گری در جهت زیست عفیفانه

وی اجرای برنامه تذکر لسانی با پشتیبانی پلیس امنیت اخلاقی، رصد بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی با پشتیبانی دادسرا، پلیس اماکن و بسیج اصناف، مطالبه‌گری از چندین دستگاه مهم استان، برگزاری دوره‌های مجازی و حضوری امر به‌معروف، صدور کارت عضویت و حکم امر به‌معروف برای فعالین و انجام فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌ها به کمک بسیج و گروه‌های مردمی را از جمله اقدامات طرح مردمی پارسا عنوان کرد.

خانم دباغ افزود: انجام تذکر لسانی سه روز در هفته، فعالیت بخش فرهنگی دو روز در هفته در بوستان نرگس، برگزاری جشن در مناسبت‌های خاص، برپایی تریبون و گفتگوی آزاد، حضور در مدارس در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، برپایی میز مهربانی در بوستان نرگس روزهای پنجشنبه و جمعه و برگزاری مسابقه جواهرانه در بوستان نرگس از دیگر فعالیت‌های این گروه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت گروه مردمی پارسا 45 متری صدوق و فلکه دستغیب در شهر مقدس قم است، مجموعه فعالیت‌های این گروه را بسیار اثرگذار خواند و تصریح کرد: طرح این گروه از بدنه حوزه و از دل مردمی دلسوز که نسبت به عفت عمومی در شهر مقدس قم نگرانند طراحی و در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد و از سال ۱۳۹۸ به اجرا درآمد.

ارسال نظرات