۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۵۱۹۹۴
نمایشگاه مطبوعات؛

مردم برای شناخت اصلح به رسانه ها مراجعه می کنند

مردم برای شناخت اصلح به رسانه ها مراجعه می کنند
کافتری از فعالان رسانه ای با بیان اینکه بیان انتخاب اصلح و مشارکت بالا از اهمیت بالایی برخوردار هستند، نقش رسانه ها در تحقق این اهداف را برجسته معرفی کرد.

حسین کافتری از فعالان رسانه و فضای مجازی و مدیر کانال عنترنشنال با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران به سؤالات خبرنگار این خبرگزاری پاسخ داد.

  • شبکه های اجتماعی و فعالان رسانه ای در این عرصه چگونه می توانند در انتخابات نقش آفرین باشند

رسانه های اجتماعی سکویی هستند که مردم به آن ها مراجعه می کنند و باید کاری کنند که جو کشور انتخاباتی بشود تا به تبع آن مشارکت بالا برود. رسانه ها پس تلاش برای بالا بردن مشارکت مخاطبان، باید به انتخاب اصلح کمک کنند زیرا مردم منتظر این هستند که افراد اصلح را از طریق رسانه ها بشناسند. هر رسانه با توجه به فعالیتی که داشته فرد متفاوتی را ممکن است معرفی کند اما اگر اهتمام داشته باشد یک اصلح را معرفی کند، از آنجا که مخاطبان ثابت یک رسانه با تفکرات آن موافق هستند، آن افراد اصلح را قبول می کنند.

رهبری معظم انقلاب در خصوص مخابره نشدن فعالیت های صورت گرفته دولت گلایه داشتند و رسانه ها می توانند مردم را توجیه کنند؛ پویش «رأی بدیم که چی بشه» را راه اندازی کرده ایم و در آن دستاوردهای دولت و مجلس را گفته ایم. دولت رسانه ضعیفی دارد و برای مثال دولت قبل افتخار می کند که چند فروند هواپیما وارد کرده و گوش فلک را کر کرد اما در این دولت 54 هواپیما وارد شده است و بیان شد که نیازی نیست که مردم بفهمند.

کسانی که به صورت حقیقی یا حقوقی رسانه ای را دارند لازم است که از حرف زدن بر علیه یکدیگر پرهیز کنند زیرا بسیار پیش آمده که افرادی برای رأی آوردن، دیگران را تخریب می کنند از این رو رهبری معظم تأکید کرده که به یکدیگر بددهنی نکنند.

  • نقش انسان رسانه ها در انتخابات به چه صورت می تواند باشد

مخاطبینی که کانال های انسان رسانه را دنبال می کنند باید بدانند نمی شود ماهیت شخص را در یک مدت زمان کوتاه، به خصوص دوران های حساس فهمید بلکه باید در یک سیر سخنان او را دید و مجموعه حرفهای آن را در نظر گرفت؛ سابقه، در مقبولیت حرف یک انسان-رسانه بسیار مهم است.

  • مسؤولین در حال حاضر در انتخابات چه نقش دارند

اگر مردم از مسؤولین کار و فعالیت ببینند حتما در صحنه حاضر می شوند و جدای از آن باید مردم اثر عملکرد مسؤولین را حس کنند؛ مردمی که میلیونی در 22 بهمن شرکت می کنند نشان می دهند که نظام را قبول داشته و آن را دوست دارند و بخش عمده اینکه مردم از مسؤولین ناراضی هستند، به دلیل احساس کم کاری است که دارند.

ارسال نظرات