۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۵۱۹۹۹
نمایشگاه مطبوعات؛

کنشگری رسانه ای بدون شناخت و علم متقن خسارت زا است

کنشگری رسانه ای بدون شناخت و علم متقن خسارت زا است
حجت الاسلام فتحی با اشاره به بایسته های حضور رسانه ای طلاب در فضای مجازی علم کافی و شناخت مخاطب را امری ضروری دانست و فضای رسانه را یک فضای جنگی و ترکیبی معرفی کرد.

حجت الاسلام فرهاد فتحی از فعالان فضای مجازی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران در خصوص اهمیت فعالیت طلاب و مبلغان در فضای مجازی و الزامات و اقتضائات کنشگری در چنین فضایی، گفت: رهبری معظم انقلاب حکم جهاد در این زمینه داده اند و برای طلاب نیز حضور در فضای مجازی لازم می شود، اما زمینه هایی را لازم دارد. صرف داشتن دغدغه کافی نیست زیرا افرادی که امروز فعالیت ناشایستی به عنوان یک طلبه در فضای مجازی دارند هم از ابتدا با دغدغه وارد شدند اما چون سواد و علم کافی را در ورود به میدان نداشته اند، به جای اینکه مردم را نجات داده، خود نیز غرق شدند.

وی در ادامه بر ضرورت تسلط طلاب به معلومات حوزوی و معارف دینی تأکید کرد: فضای رسانه فضایی عادی نیست بلکه یک جنگ ترکیبی در جریان است و اگر کسی فضا را نشناسد نمی داند هر حرف را در چه جایگاهی بیان کند؛ رویکردها در این فضا متفاوت است و کسی که مخاطب را نشناسد نمی تواند موفقیت آمیز پیش برود؛ ما در این زمینه با افرادی مواجه بودیم که به گمان خودشان به دنبال هدایت بودند اما خودشان در این فضا تحت تاثیر قرار گرفته و از مسیر صحیح خارج شدند.

حجت الاسلام فتحی با بیان اینکه کنشگری در ایتا با کنشگری در کلاب هاوس متفاوت است، افزود: استقلال در فعالیت رسانه ای اصل بسیار مهمی است زیرا وابستگی به جناح یا افکار مختلف در جایی مانع فعالیت و کنشگری فرد می شود؛ ورود مصداقی در ایام انتخابات نیز سبب خواهد شد که فرد فعال فضای مجازی با سقوط دولت، سقوط کرده و تأثیرگذاری آن از بین برود اما یک کنشگر مردمی و طلبه فعال رسانه ای به هیچ وجه نباید سیاه نمایی کند و همچنین توجیه نیز کار درستی نیست.

وی در ادامه با اشاره به جمله «تضعیف خیانت است. توجیه حماقت است. تکمیل رسالت است.» از مرحوم صفایی حائری، تصریح کرد: باید به مردم نشان دهیم که مانند آن ها هستیم زیرا نمی شود که در شمال شهر زندگی کرد و برای مردم کنشگری کرد. کسی که مشکلات مردم را درک نمی کند مورد اقبال آن ها نیز قرار نخواهد گرفت اما از جهتی دیگر نباید به سیاه نمایی نیز افتاد زیرا می شود همزمان با پافشاری بر اصول دغدغه مردم را دنبال کرد.

این فعال رسانه در پایان کنشگری رسانه ای بدون شناخت و علم متقن را به ضرر انقلاب ارزیابی کرد.

ارسال نظرات