۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۵۲۳۱۰
در بیانیه دعوت ۴۱۵ نفر از اساتید حوزه علمیه قم مطرح شد؛

حضور در انتخابات؛ واجب شرعی و عقلی/ جلوه‌ای دیگر از صحنه نبرد حق و باطل

حضور در انتخابات؛ واجب شرعی و عقلی/ جلوه‌ای دیگر از صحنه نبرد حق و باطل
بیانیه دعوت از آحاد مردم برای حضور و مشارکت در صحنه انتخابات به امضای 415 نفر از اساتید سطوح و خارج حوزه علمیه قم رسید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید سطوح و خارج حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای از مردم برای مشارکت در انتخابات دعوت به عمل آوردند.

در این بیانیه که تا کنون به امضای 415 نفر از اساتید حوزه علمیه قم رسیده است، حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نماد پیوند امّت و امام توصیف شده و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را یک واجب شرعی و عقلی دانسته اند.

دعوت از آحاد ملّت بصیر ایران اسلامی با هر سلیقه و گرایشی موضوعی است که در فراز پایانی این بیانیه به آن تأکید شده است و با توجه به  نسل‌کشی صهیونیسم در غزه، حضور مردم در صحنه را جلوه دیگری از رویارویی جبهه حق و باطل برشمرده‌اند.

متن کامل بیانیه به انضمام اسامی امضاء کنندگان آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم‌اﷲ‌الرحمن‌الرحیم

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَ إِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعاً بَصِيراً (النساء 58)

45 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و ملّت بزرگ ایران تحت تدابیر داهیانه رهبر و پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینیاعلی‌الله‌مقامه‌الشریف ، و خلف صالح آن عزیز رهبر معظم و معزز انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای أدام‌الله‌ظله،  در مسیر نورانی حرکت به سوی قلّه‌های رفیع عظمت و شکوه معنوی و مادی قرار گرفته و گامی بزرگ در جهت ظهور موفور السرور منجی عالم، حضرت بقیةاللّه‌الأعظم عجل‌الله‌فرجه‌الشریف و تحقّق تمدن نوین اسلامی برداشته است.

سختی‌ها و فراز و فرودهای این حرکت الهی نتوانسته و نخواهد توانست اراده این ملّت را سست نماید. از سوی دیگر، دشمنی دشمنان و سرزنش خناسان که از ابتدای نهضت تا امروز ادامه داشته، حقانیت این حرکت را بیش از پیش برای همگان به اثبات رسانیده است.

اکنون پیش روی ما و آحاد این ملّت عظیم که با گام‌های استوار، خود را برای صبح ظهور مهدی آل محمد صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین مهیّا می‌سازد، آزمونی دیگر قرار گرفته و این بار نیز به کوری چشم بدخواهان، ملّت بصیر ایران در مسیری گام خواهند نهاد که موجب غیظ دشمنان خواهد شد و مایه امید دوستان.

حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماد پیوند امّت و امام، و نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در راستای سپردن امانت قانون‌گذاری و نظارت به وکلای امین و کاردان، هر چند همیشه یک واجب شرعی و عقلی است که ضرورت آن را هر عقل سلیمی به وضوح درک می‌کند؛ لکن تلاش دشمنان اسلام و ایران اسلامی در این روزها برای رویگردانی مردم از انتخابات، بهترین نشانه برای اهمیت مضاعف دوره کنونی انتخابات بوده و این حضور را مصداق آیه کریمه وَ لاَ يَطَئُونَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ قرار داده که به فرموده قرآن کریم، قطعا عملی صالح در پرونده مؤمنین خواهد بود و إِنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ. (التوبة 120)

ما اساتید حوزه علمیه قم از آحاد ملّت بصیر ایران اسلامی با هر سلیقه و گرایشی خواستاریم، امروز که با نسل‌کشی صهیونیسم در غزه، رویارویی حق و باطل در سرتاسر جهان به اوج خود رسیده است، بار دیگر با حضور خود در این صحنه نبرد حق و باطل، هم عبادت اجتماعی خود را به انجام رسانند و هم به دستور قرآن کریم با "تواصی به حق" دیگران را نیز به این واجب الهی دعوت نمایند.

از خداوند منّان عزّت روزافزون ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را خواست

والسلام علیکم وعلی عبادالله الصالحین

برای مشاهده اسامی اینجا را کلیک کنید. 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات