۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۵۲۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی مطرح کرد؛

مشارکت در انتخابات، زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور

مشارکت در انتخابات، زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه خبرگان جایگاه رفیع و اساسی در ساختار جمهوری اسلامی دارد، گفت: خبرگان رهبری هرگز وابسته به هیچ جناح و مرزبندی سیاسی نبوده و نیست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان و دسیسه های دشمن علیه این مجلس بیان داشت: نقش خبرگان در قانون اساسی متبلور شده است.

داوطلب ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در لرستان افزود: خبرگان رهبری هرگز وابسته به هیچ جناح و مرزبندی سیاسی نبوده و مقام معظم رهبری همواره بر این مهم تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه خبرگان جایگاه رفیع و اساسی در ساختار جمهوری اسلامی دارد، عنوان کرد: این نهاد بسیار مهم متصدی تعیین رهبری است، رهبری بالاترین مقام در امتداد امامت بوده و در قالب حقوقی و شرعی ساختار جمهوری اسلامی و با تکیه‌ بر نظریه بسیار مهم ولایت‌ فقیه جای می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان کرد: ولایت ‌فقیه امر بسیار مهم و یک روح است که در ساختار سیاسی و اجتماعی نظام حلول پیدا می‌کند که خبرگان به آن تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقتضائات سیاسی گاهی اوضاع را به این سو آن سو می‌کشاند؛ ولی ولایت‌فقیه نقش نگه دارنده و کنترل‌کننده را بر اساس نظریه فقهی و کلامی ولایت‌فقیه ایفا می‌کند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمن اظهارکرد: اگر این قالب از بین برود یا خدایی ناخواسته تضعیف شود، آن محور اساسی و کنترل‌کننده در میان‌مدت و درازمدت به محور مطلوبی عملیاتی نمی‌شود و باید با همه وجود نسبت به این مسئله تعهد اساسی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی مشارکت مردم در انتخابات را خنثی کننده توطئه های دشمن و فراهم ساختن زمینه رشد و بالندگی و پیشرفت کشور عنوان کرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات