۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۵۲۵۸۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

انتخابات مجلس نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد

انتخابات مجلس نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند مورد عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) قرار می‌گیرند و برای آنها اجر جهاد فی سبیل‌الله نوشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نمازجمعه کرمانشاه این هفته کرمانشاه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و فضیلت ماه شعبان، اظهار داشت: چهاردهم اسفندماه روز احسان و نیکوکاری است که کمیته امداد امام خمینی(ره) در چنین روزی تأسیس شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: افرادی که توان مالی دارند در این روزهایی که مشرف به ایام پایانی سال و آغاز عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان است، به فکر ضعفا باشند و این فرهنگ احسان را به نسل آینده منتقل کنند.

وی با اشاره به پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، گفت: این موضوع یک امر راهبردی و مهم است که میراث میلیون‌ها سال بوده و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی در نظام و قانون اساسی دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری‌ دینی است و ویژگی اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی روشن است که باید مطابق آیات شریفه قرآن، سیره و سنت پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بخش جمهوریت و مردم‌سالاری نظام از طریق انتخابات اعمال می‌شود و از این طریق سرنوشت مردم رقم ‌می‌خورد‌.

وی با اشاره به وظیفه نمایندگان که قانون‌گذاری و نظارت است، گفت: نمایندگانی که از سوی مردم انتخاب می‌شوند، قوانین و برنامه‌های کشور را به تصویب می‌رسانند لذا مجموعه آنچه که در کشور می‌گذرد همه با مصوبات مجلس شورای اسلامی است پس مجلس از جایگاه بسیار مهمی در کشور برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: دو وظیفه مهم نمایندگان مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر سایر قوا است از این رو انتخابات مجلس بسیار حائز اهمیت است و نقش مستقیمی بر زندگی مردم دارد.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری نیز از نهادهای بسیار مهم در جمهوری اسلامی است زیرا طبق قانون هم بر کار رهبری نظارت می‌کند و هم وظیفه انتخاب رهبری را بر عهده دارد که این مهم‌ترین کاری است که در کل نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: امسال نیز مردم حضور بسیار باشکوه، شوق‌انگیز، غرورآفرین و باشکوهی را پای صندوق‌های رأی داشته‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند مورد عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) قرار می‌گیرند و برای آنها اجر جهاد فی سبیل‌الله نوشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: درست است که مردم در این انتخابات به افراد و نامزدها رأی می‌دهند اما در اصل با این حضور آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی می‌دهند که برخاسته از قرآن و اسلام ناب محمدی و تعالیم معصومین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: باید از تمام دست‌اندرکاران انتخابات، مردم و نامزدهای انتخاباتی تشکر کرد که در این مدت با فعالیت‌ها و حضور خود تنور انتخابات را گرم کردند که البته زحمات همه این عزیزان در پیشگاه الهی مأجور و محفوظ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پنج ماه از جنگ غزه می‌گذرد و در این مدت شاهد ددمنشانه‌ترین و وحشیانه‌ترین جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه کودکان، زنان، نوجوانان و جوانان غزه بوده‌ایم،  صحنه‌هایی که در این جنگ نابرابر می‌بینیم بسیار دردناک و در تاریخ بی‌سابقه است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: قساوت صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها، کشورهای غربی و جبهه استکبار نیز در قبال مردم مظلوم غزه در تاریخ بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: شهادت ۳۰ هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه، مجروح شدن شمار زیادی از مردم، ویران شدن خانه‌ها، ساختمان‌ها و مراکز درمانی، و آواره شدن مردم بسیار دردناک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: استقامت و مظلومیت مردم غزه چهره واقعی و خون‌خوار و بی‌رحم جبهه استکبار و لیبرالیسم غربی را به جهانیان معرفی کرد تا جایی که امروز اکثر مردم جهان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که راه حل مردم مظلوم فلسطین چیزی به‌غیر از نابودی رژیم صهیونیستی نیست./1400/

ارسال نظرات