۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۷۵۲۶۱۰
طحان‌نظیف:

نگرانی وجود ندارد؛ آرای مردم تا آخرین لحظه اخذ می‌شود

نگرانی وجود ندارد؛ آرای مردم تا آخرین لحظه اخذ می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در برخی مناطق با ازدحام جمعیت روبرو هستیم و در برخی مناطق برودت هوا وجود دارد که برای اخذ آرای مردم نگرانی وجود ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که با بخش خبری ۲۱ سیما از محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات داشت، اظهار کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان که بیش از ۲۳۰ هزار نفر هستند، از آغازین ساعات رای‌گیری در کنار عوامل اجرایی بر روند انتخابات نظارت دارند.

وی افزود: بنابر گزارش‌های میدانی مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد. بعد از ظهر امروز در چند شعبه اخذ رای در شهر تهران حضور یافتم و مشکل خاصی نبود.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص سامانه مردم ناظر نیز بیان داشت: گزارش‌هایی که از این سامانه دریافت شده و می‌شود، هم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و هم در هیات‌های نظارت استانی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات روان و بدون مشکل خاصی در حال برگزاری است، گفت: گزارش‌های کم و محدودی در خصوص تخلفات احتمالی دریافت شده که آن موارد حسب وظیفه پیگیری کرده و در صورت لزوم تذکر داده شده است تا انتخابات بدون نقص و خلا برگزار شود.

دکتر طحان‌نظیف اعلام کرد که آرای مردم تا آخرین لحظه باید اخذ شود و عنوان کرد: در سراسر شعبه‌های انتخاباتی همچنان آمادگی برای اخذ رای وجود دارد. در برخی مناطق با ازدحام جمعیت روبرو هستیم و در برخی مناطق برودت هوا وجود دارد که برای اخذ آرای مردم نگرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در صحت و سلامت در حال برگزاری است و اگر گزارشی دریافت کنیم مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت نیز گفت: چون فرآیند رای‌گیری همچنان در حال اجراست و مردم در شعبه‌های انتخاباتی حضور دارند، به طور دقیق نمی‌توان آمار مشارکت و میزان تعرفه‌های مصرف‌شده را اعلام کرد. این آمار در پایان فرآیند اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات