۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۵۲۶۶۹

داستان شهادت و زندگی سه رفیق نوجوان در کتاب «سه چهارده»

داستان شهادت و زندگی سه رفیق نوجوان در کتاب «سه چهارده»
کتاب «سه چهارده» به قلم فاطمه سوریان توسط انتشارات رسول آفتاب منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رحیم مخدومی مدیر انتشارات رسول آفتاب خبر از انتشار یک کتاب جدید در حوزه ادبیات دفاع مقدس داد و گفت: کتاب «سه چهارده» از تازه های نشر رسول افتاب است و عنوان کتاب اشاره دارد به ماجرای سه نوجوان چهارده ساله‌ای که با هم دوست بودند.

وی افزود: این سه نوجوان که هم محلی، همسایه و هم کلاس بودند و تصمیم می‌گیرند شناسنامه‌های خودشان را دست کاری کنند و به صف رزمندگان اسلام بپیوندند.

این نویسنده و ناشر اظهار داشت: قصه اعزام اینها و قصه دست کاری کردن شناسنامه و متوسل شدن به راه‌های گوناگون برای ورود به جبهه قصه‌ای است که نویسنده کتاب یعنی فاطمه سوریان در این کتاب به آن پرداخته است.

مخدومی گفت: نکات جالبی درباره این سه نوجوان وجود دارد و جدای از اینکه سه نوجوان چهارده ساله و هم سن و سال و همکلاس و دوست هستند، هر سه برادر شهید هم هستند و خانواده های آنها خانواده دو شهیدی هستند و در هر سه خانواده یک شهید مفقود می‌شود و مادرها چندین سال چشم انتظار هستند و این سه نفر یعنی همین سه دانش آموز که ماجرایشان در کتاب آمده هم به شهادت می‌رسند.

مدیر انتشارات رسول آفتاب در پایان بیان کرد: فاطمه سوریان نویسنده این کتاب  خودش فرزند شهید هست و یکی از این سه نوجوان هم عموی او است.

 

ارسال نظرات