۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۵۲۷۱۷

بایدن این بار اوکراین و غزه را قاطی کرد

بایدن این بار اوکراین و غزه را قاطی کرد
رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در حضور نخست‌وزیر ایتالیا جورجیا ملونی در نشست کاخ سفید، درباره ارسال کمک هوایی به غزه گاف داد.

در شرایطی که سلامت جسمی و ذهنی رئیس‌جمهور آمریکا همچنان یکی از موضوعات نگران‌کننده برای رای دهندگان این کشور است، بایدن یک گاف خبرساز درباره غزه و اوکراین داد.او که با 81 سال سن مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است، در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا درباره وضع ناگوار غزه حرف زد و بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.بایدن در کاخ سفید گفت: «در روزهای آینده، ما با دوستان خود در اردن و دیگران در تامین مواد غذایی و ارسال کمک هوایی به اوکراین می‌پیوندیم و به دنبال باز کردن راه‌های دیگر به اوکراین از جمله امکان ایجاد یک کریدور دریایی برای ارسال مقادیر زیاد کمک‌های بشردوستانه هستیم».

او این اظهارات در شرایطی مطرح کرده که روز پنجشنبه ارتش اسرائیل با حمله به تجمع فلسطینیانی که برای دریافت کمک غذایی در خیابان الرشید غزه تجمع کرده بودند، حداقل 122 نفر را به شهادت رساند.رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست، جنایت اسرائیل در خیابان الرشید را محکوم نکرد. او پس از گاف دادن درباره کمک هوایی به اوکراین، این بار از روی کاغذی که در دست داشت، شروع به خواندن کرد و گفت: «کمک‌های ارسالی به غزه در حال حاضر به اندازه کافی نیست».

منبع: فارس
برچسب ها: بایدن غزه اوکراین
ارسال نظرات