۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۵۲۷۲۳

آمریکا: مخالفین حمایت از اسرائیل، دیوانه‌اند!

آمریکا: مخالفین حمایت از اسرائیل، دیوانه‌اند!
بعد از آنکه آرون بوشنل، خلبان جوان آمریکایی در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مقابل سفارت این رژیم خودسوزی کرد، دولت آمریکا سعی داشت او را بیمار روانی معرفی کند.

به گزارش شبکه آمریکایی نیوز ویک، در یکی از گزارش‌های پلیس آمده است که آرون بوشنل، نشانه‌هایی از ناراحتی روانی بروز می‌داد.

این درحالی است که یکی از دوستان نزدیک آرون در مصاحبه با نیویورک پست گفت: «آرون بوشنل که در شاخه 70 اطلاعات نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد، شب قبل از خودسوزی به اطلاعاتی دست یافته بود که ثابت می‌کرد سربازان آمریکا در جنگ غزه و کشتار بسیاری از فلسطینیان نقش داشته‌اند.» بوشنل به دوست خود گفته بود: «سربازان آمریکایی در تونل‌های غزه حضور دارند و در قتل‌ها مشارکت می‌کنند و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را می‌کشند.» دوست بوشنل، او را خونسردترین و آرام‌ترین فردی معرفی کرد که می‌شناخت.
 
نیویورک تایمز نیز در قسمتی از گزارش خود نوشته بود که آرون، بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه می‌کرد. به گزارش نیویورک پست، کار بوشنل، پردازش داده‌های اطلاعاتی بود و برخی از مواردی که او پردازش می‌کرد، به داده‌های اسرائیل در غزه مرتبط می‌شد.
بوشنل روز قبل از خودسوزی در فیس بوک خود نوشته بود: «بسیاری از ما دوست داریم از خود بپرسیم اگر در دوران برده‌داری زنده بودم، چه می‌کردم؟ یا آپارتاید؟ اگر کشورم مرتکب نسل‌کشی می‌شد، چه کار می‌کردم؟ پاسخ این است که شما دارید این کار را می‌کنید. همین الان.»
بنابر موارد ذکر شده، آرون بوشنل نه تنها به بیماری روانی دچار نبود، بلکه فردی خونسرد و باهوش بود. او در انتخابی آگاهانه و پس از پی بردن به اینکه ارتش آمریکا در نسل‌کشی غزه دخیل است، اقدام به خودسوزی کرد. این اقدام، نه تنها نتیجه بیماری روانی نبود، بلکه نتیجه هوشمندی بوشنل بود که از جنایات کشور خود مطلع شده و این موضوع برای کسی که خود در ارتش آمریکا خدمت می‌کرد، غیرقابل تحمل بود؛ به طوریکه تنها راه پایان دادن به مشارکت در نسل‌کشی را، خودسوزی دانسته است.
منبع: فارس
ارسال نظرات