۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۵۲۹۰

احداث مصلای بزرگ خلخال آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کلنگ احداث مصلای خلخال در مراسمی با حضور امام جمعه خلخال و برخی مسؤولان به زمین زده شد.
احداث مصلا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با دهه فجر کلنگ احداث مصلای بزرگ خلخال امروز در زمینی به زیربنای 6 هزار و 600 مترمربع به زمین زده شد.

حجت‌الاسلام احمد شجاعی، امام جمعه خلخال در آیین کلنگ زنی مصلای این شهر با اشاره به ضرورت احداث مصلا در خلخال گفت: هم‌اکنون محل برپایی نماز جمعه در این شهرستان از نظر فضا و امکانات بسیار محدود است که امیدواریم با احداث این مصلا ظرفیت برای پذیرش اقامه‌کنندگان نماز تا سی‌ سال آینده نیز تأمین شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در احداث مصلاها سعی داریم نماها و معماری‌های سنتی ایران و همچنین ظرافت‌ها و نقش بندی‌های مربوط به هنر اصیل ایرانی محفوظ بماند.

همچنین جهانگیر کنعان‌پور،‌ رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل گفت: مصلای بزرگ خلخال در زمینی به مساحت ‌شش هزار مترمربع و زیربنایی 6 هزار و 600 مترمربع احداث می‌شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل افزود: این مصلا در دو فاز اجرایی می‌شود که فاز اول آن بدون تأسیسات عمومی و خدماتی و تنها صحن نماز جمعه است که در زیربنای 4 هزار و 300 مترمربع برای برادران و خواهران احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه افزون بر کاربری عمومی در فازهای بعدی شامل کتابخانه، مهدکودک و همچنین سفره‌خانه نیز خواهد بود که به شکل مناسب و زیبا طراحی شده و با تأمین اعتبار مناسبی اجرایی خواهد شد.

کنعان‌پور ادامه داد: به عنوان اعتبار اولیه از سوی ستاد اقامه نماز جمعه بیش از 150 میلیون تومان اعتبار به این مجموعه اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با کمک مسؤولان استانی و کشوری این پروژه در کمتر از دو سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، آیین کلنگ‌زنی این پروژه که بعد از ظهر چهارشنبه صورت گرفت که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و جمعی از مسؤولان محلی و استانی حضور داشتند./935/پ202/س

ارسال نظرات