۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۵۲۹۱
رییس جمهور در سی و یکمین همایش ملی 22 بهمن:

دشمنان با بزرگی و عزت ایران اسلامی مخالفند

خبر گزاری رسا ـ احمدی نژاد گفت: دشمنان انقلاب حتی با جمهوریت ایران که تحت اسلام ناب محمدی (ص) است، مخالفند چون می‌دانند در این شرایط زمینه های شکوفایی ایران اسلامی فراهم می شود.
سخنراني محمود احمدي نژاد رييس جمهور اسلامي ايران
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان با حضور درجمع خروشان راهپیمایان مسیر خیابان آزادی از مقابل دانشگاه صنعتی شریف تا میدان آزادی، سی و یکمین نطق تاریخی روئسای جمهور ایران اسلامی را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیل جمعیت میلیونی مردم قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه بدون تردید منطقه خاورمیانه حساس‌ترین و اثر گذارترین منطقه جهان است، اظهار داشت: ملت ایران ظرفیت آن را دارد که در مدیریت منطقه ای و جهانی تاثیر گذار باشد .

وی ادامه داد:منطقه ما به سبب دارابودن سه ویژگی؛ خاستگاه همه فرهنگ ها است و مرکز انبیاء بوده و دارابودن منابع عظیم انرژی دارای اهمیت زیادی است و بهره مندی از این منابع انرژی موجب تسلط بر همه جهان است؛ بنابراین استعمار به دنبال تسلط بر منطقه است.

احمدی نژاد یادآور شد: منطقه ما چهار راه ارتباطی جهان است و در این منطقه است که می‌توان تمام ارتباطات جهان را مورد کنترل قرار داد و اشغال فلسطین و ایجاد دولت صهیونیستی که با موافقت غربی‌ها صورت گرفت و همچنین اعلام حمایت از جنایات رژیم اشغالگر قدس از جمله اهداف تسلط استکبار بر منطقه است .

وی با بیان اینکه استکبار بزرگ‌ترین و تنها مانع خود را بر سر راه خود برای تسلط بر منطقه ایران می‌داند افزود: آنها علاقه دارند ایران عقب افتاده، ضعیف و وابسته به دیگران باشد چون گمان دارند در استقلال و آزادی ما فرصت حرکت آفرینی ایران اسلامی فراهم می شود.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود که با ابراز احساسات جمعیت حاضر در میدان آزادی و تقاطع های اطراف همراه بود گفت:  دشمنان انقلاب حتیبا جمهوریت ایران که تحت اسلام ناب محمدی (ص) است، مخالفند؛ چون می‌دانند در این شرایط زمینه های شکوفایی ایران اسلامی فراهم می شود.

وی ادامه داد: اثرگذاری ایران بر قدرت‌های جهانی امروز بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانندملت ایران قدرت را در اختیار دارد، دشمنان با ما مخالف هستند؛ چون می‌خواهند از طریق تسلط بر خاور میانه بر جهان تسلط یابند .

احمدی نژاد همچنین با اشاره به اینکه بزرگان انقلاب باید تاریخ انقلاب را مرور کنند و جوانان امروز انقلاب در مورد تاریخ انقلاب مطالعه نمایند گفت: 31سال پیش دشمنان انقلاب قدرت بلامنازع جهان بودند و جهان را به دو قطب به ظاهر مخالف با هدف برده‌داری مدرن تقسیم کرده بودند و هر کسی بدون وابستگی به یکی از این قدرت‌ها فاقد هویت بود.

وی افزود: هر دو قطب جهان آن روز مخالف ارزش‌ها اخلاقی بودند و ناامنی و تهدید را بر جهان حاکم می‌کردند و جان و مال و حیثیت انسانها را لگد مال میکردند اما به فضل الهی با ظهور انقلاب و ایستادگی و ایستادگی ملت ایران بال شرقی نظام سلطه یعنی مارکسیت و نظام کمونیستی فرو ریخت و به لطف خداوند امکان زنده شدن دیگر برای او وجود ندارد.

رئیس دولت جمهوری اسلامی اظهار داشت: به فضل الهی بال غربی نظام سلطه امروز به بن بست رسیده و می بینید آنها در بن بست دست و پا می زنند و در آینده بال غربی این جرثومه فساد فرو خواهد ریخت؛ آنهایی که ادعا می‌کردند پایان تاریخ است و خود در اوج کمال انسانی قرار دارند و حیات و سعادتمندی بالاتراز آنها وجود ندارد به پایان حیات خود رسیده اند.

وی گفت: در اول انقلاب ما در مظلومیت و محرومیت کامل بودیم و از نظر سیاسی اقتصادی و نظامی جایگاهی نداشتیم و آنقدر مظلوم بودیم که نمی توانستیم حرف خود را به جهانیان بزنیم به طوری که آنها فکر می‌کردند می‌توانند در مدت کوتاهی ریشه های ملت ایران را بکنند, در آن زمان هر دو قطب با هم هماهنگ بر این منظور بودند؛ ولی به لطف خدا پیوستگی ملت ایران با اسلام ناب و خط امام و ولایت فتنه های آنها را خنثی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت های گسترده کشورمان در حوزه های مختلف علمی فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی بزرگترین قدرت منطقه و بزرگترین است.

وی در رابطه با پیشرفت اقتصادی کشورمان در عرصه جهانی گفت: امروز ایران به هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل شده است و امید داریم با اجرای هدفمند کردن یارانه ها و سایر طرح‌های اقتصادی در مدت پنج سال به قدرت دوازدهم جهان تبدیل بشویم.

احمدی نژاد در خصوص واکنش‌ها تهدیدات استکبار جهانی نسبت به برنامه هسته ای و تهیه ارونیم غنی شده بیست درصدی گفت: با لطف خدا و عنایات رهبر انقلاب و حمایات مردم در ذیل لطف و عنایات ولی عصر(عج) ما در این مقطع پیروز شدیم و بدون تردید آیند ازآن ملت ایران اسلامی است و بدخواهان ایران هیچ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

وی با اشاره به این مطلب که اولین محموله سوخت هسته ای غنی شده 20 درصدی به متخصصان پزشکی هسته ای از سوی تولیدگران داخلی تحویل داده شد بیان کرد: به لطف خدا کار تولید هسته ای 20 درصدی تا تامین نیازهای کامل متخصصان پزشکی انجام خواهد شد.

احمدی نژاد خطاب به روسای دولتهای غربی گفت: آنها می‌دانند که کارهایی که انجام می‌شود مسیر تولید بمب هسته ای نیست؛ اگر این را نمی‌دانند چند کارشناس امین و صادق را در اختیار بگیرید تا متقاعد شوند؛ ضمن آنکه بمب را کسانی می سازند که قرار داد ان پی تی را امظاء نکرده اند و نظارتی بر کارهایشان نیست.

وی افزود آنها بدانند ملت ما آنقدر شجاعت دارد که اگر بخواهد بمب اتم بسازد اعلام می‌کند؛ ما اگر می‌گویم نمی سازیم یعنی نمی سازیم چون اعتقاد نداریم .

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: ما با مدیریت استکبار در جهان مخالفیم ما شجاعت اعلام این را داریم شما هم شجاعت داشته باشید و بگوئید که می خواهید بر منطقه مسلط شوید .

وی خطاب به ملت ایران گفت: آنها می‌خواهند چنین کنند و ملت ایران هرگز به آنها اجازه نخواهد داد؛ بنابر این دائما خلاف واقع می‌گویند و میان ملت ها اختلاف می اندازند و با این کار ها می‌خواهند فرا فکنی کنند؛ اما بدانند که نمی توانند و در این دوره هم شکست خواهند خورد.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به ادعای رئیس دولت امریکا مبنی بر تغییر و عدم توفیق وی در این زمینه اظهار داشت : برخی می‌گویند وی تحت فشار قرار دارد، ما می‌گوئیم شما درست عمل کنید و در مسیر عدالت رفتار کنید تا بتوانید بر فشار ها فائق شوید؛ ولی متاسفانه امید به او به سرعت به یاس مبدل شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان به پایان راه رسیده اند گفت: نظام سرمایه داری در پایان راه خود است و حضور میلیونی ملت ایران در امروز خود مهری بر پایان حیات اندیشه سرمایه داری بر بشر است.

گفتنی است؛ در پایان سخنرانی رئیس جمهور و طنین اندازی صدای اذان جمعیت حاضر در بزرگترین حماسه سالانه ملت در اطراف میدان آزادی و خیابانها متصل به میدان نماز را به جماعت اقامه کردند./955/پ202/ص


ارسال نظرات