۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۵۲۹۲۳
سرلشکر صفوی:

آمریکا و صهیونیست‌ها در خاورمیانه جدید جایی ندارند

آمریکا و صهیونیست‌ها در خاورمیانه جدید جایی ندارند
دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب گفت: خاورمیانه جدید را ایران و محور مقاومت شکل می‌دهند. در خاورمیانه جدید، جایی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیست و جای مقاومت اسلامی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «به اروند رسیدیم» خاطرات کریم نصر اصفهانی فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم در دفاع مقدس» در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور نیروهای مسلح، کریم نصر اصفهانی و علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از حاضران این مراسم بودند.

سردار صفوی در این مراسم گفت: از فرماندهان جنگ تعداد کمی هستند که هم در کردستان جنگیده باشند و هم در جبهه؛ مثل کریم نصر اصفهانی. همان روزهای اول دفاع مقدس که کمیته دفاع شهری را راه‌اندازی کردیم، چندتا از جوان‌ها آمدند و گفتند ما می‌خواهیم پاسدار باشیم. یکی از آن‌ها کریم نصر بود. این کتاب نیز کتاب ارزشمند و دقیقی است و به جزئیات توجه دارد.

فقط ما توانستیم از اروند بگذریم

مشاور عالی رهبری افزود: سردار نائینی راه را باز کرد تا فرماندهان جنگ تاریخ شفاهی دفاع مقدس را روایت کنند. این ضرورتی است برای ساختن نسل جوانانی که نمی‌دانند جنگ فداکاری‌ها، شجاعت‌ها، فکر، تجربه، شجاعت‌ها و ... چه بوده و چگونه بوده.
 
وی با بیان اینکه اگر من جای شما بودم نام این کتاب را می‌گذاشتم «از اروندرود گذشتیم»، شرح داد: گذشتن از اروند در طول ۲۰۰ سال گذشته و در جنگ‌هایی که در منطقه اتفاق افتاده، اتفاق نیفتاده. تنها نیروهایی که در خاورمیانه از رودخانه سرکش اروند گذر کردند، شجاعان ایران بودند.

دنیاطلبان در جنگ شرکت نمی‌کردند

سردار صفوی کتاب به اروند رسیدیم را کتابی تأکتیکی دانست و توضیح داد: ما جنگ‌ها را در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی می‌بینیم. راهبردی به راهبرد اهداف، افتصاد و سیاست‌های کشورها می‌پردازد. سطح عملیاتی سطح نیروها است؛ مثل نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تاکتیک نیز در سطح لشکرها، تیپ‌ها و گردان‌ها قرار دارد. بین کتاب‌های تاکتیکی این کتاب جزئیات را بسیار خوب نوشته و قلم نویسنده هم بر آن بی‌تأثیر نبوده‌.
 
دستیار مقام معظم رهبری با ذکر اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس مؤمن بودند، افرود: کسی بدون ایمان در جنگ شرکت نمی‌کرد؛ چرا که جنگ شهادت و اسارت دارد، دنیا در جنگ وجود ندارد و برای شرکت در جنگ باید دنیا را پشت سر گذاشت. دنیاطلبان در جنگ شرکت نمی‌کردند. کسانی که به آخرت اعتقاد داشتند شرکت می‌کردند. جنگ محل شجاعان است. سردار کریم نصر نیز فرماندهی شجاع است که بارها و بارها زخمی شد.

ترسوها بارها و بارها می‌میرند

او تأکید کرد: ترسوها بارها و بارها می‌میرند، شجاعان یک بار می‌میرند، آن هم با شجاعت. صفوی گفت: فلسفه مرکز اسناد و مطالعات دفاع مقدس این است که تنها و مستندترین مرکزی است که بیش از 60_50 هزار ساعت از آنچه در جنگ رخ داده را دقیقاً ضبط کرده و از آن‌ها نگهداری می‌کند. فکر نمی‌کنم کشورهای دیگر به اندازه ما این هنر را داشته باشند.
 
مشاور عالی رهبری با بیان اینکه در انتخابات 11 اسفند ملت ما رشد خود را نشان دادند، توضیح داد: اتحادیه اروپا کلی هزینه کرد که بیش از 20 درصد مردم در انتخابات شرکت نکنند اما شکست خوردند.

2 قرن است کم‌تر روی صلح و امنیت را دیدیم

وی ادامه داد: تاریخ حلقه اتصال گذشته به آینده است. ما باید تاریخ را بشناسیم و آن را به نسل آینده منتقل کنیم. جنگ‌ها بزرگ‌ترین حوادث ملت‌ها هستند، پیروزی یا شکست ملت‌ها، هویت ملت‌ها را نشان‌ می‌دهد. ملت‌هایی که از یک رهبری خردمند برخوردارند، ملت‌هایی که روحیه‌ای حماسی دارند، ملت‌های شجاع و ملت‌هایی که جوانانشان از جنگ نمی‌هراسند و پیرانشان صبورانه فرزندانشان را به جبهه‌ها می‌فرستادند، ملت‌هایی سلطه‌ناپذیرند و زیر بار زور نمی‌روند، پیروزند. ملت ما آستانه تحمل خود را در جنگی ۸ ساله نشان دادند. ۲۰۰ هزار شهید، ۳۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده داشتیم.
 
صفوی تأکید کرد: اگر چه صلح و امینت پایدار آرزوی همه بشریت است، ولیکن در طول ۲ قرن گذشته ما کم‌تر سال‌های امنیت و آرامش را دیدیم.
 
آمریکا و صهیونیست‌ها در خاورمیانه جدید جایی ندارند

آموزه‌های دفاع مقدس جبهه مقاومت را شکل داد

دستیار مقام معظم رهبری گفت: آموزه‌های دفاع مقدس جبهه مقاومت را شکل داد. آنچه در ایران شکل داده بود، شد مبنای شکل‌گیری مقاومت در سوریه، عراق، یمن و ... درد زایمان خاورمیانه شروع شده و خاورمیانه جدید را ایران و محور مقاومت شکل می‌دهند. در خاورمیانه جدید جای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیست. جای مقاومت اسلامیست.
 
وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ماهیت تمدن غرب را به جهانیان نشان دادند، اعلام کرد: هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیست‌ها به طور قطع شکست خورده‌اند و آنچه پیروز شده، محور مقاومت است. صهیونیست‌ها نمی‌توانند در غزه بمانند. ۸ تیپشان عقب نشینی کرده و سایر آن‌ها هم عقب‌نشینی می‌کنند.

مردم غزه مقاومت را از مردم خرمشهر و آبادان یاد گرفتند

سردار صفوی بیان کرد: مردم غزه مقاومت را از مردم خرمشهر و آبادان یاد گرفتند. آنچه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، ماهیت ضدبشری و ضد انسانی خود را نشان داده و شکست خواهد خورد. در آمریکا از ۵۰ ایالت، ۴۸ ایالت در حمایت از فلسطینی‌ها راهپیمایی کردند.

محور خاطره‌گویی را راه‌اندازی کنید

مشاور عالی رهبری در پایان گفت: مقام معظم رهبری به بنده ۳ مرتبه فرمودند: «چرا خاطرات جنگ را نمی‌گویید؟ چرا نمی‌نویسید؟». ایشان فرمودند: «محور خاطره‌گویی را راه‌اندازی کنید.»
 
در پایان این مراسم از کتاب 2 جلدی «به اروند رسیدیم» رونمایی شد.
ارسال نظرات